Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

Osu! Rhythm is just a click away

Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil

Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

Osu! Rhythm is just a click away Empty Osu! Rhythm is just a click away

Bericht van Scarlet wo jun 24, 2015 5:57 pm

Ik zag dat er ooit wel een topics over een Tvh osu meet was, maar nooit een discussie/info topics. Zowel plz koppel ze.

Osu!
    Wat is Osu? Osu! is een gratis online rhythm game afgeleid van een bestaand spel (osu tatakae ouendan).
    Osu kun je zowel alleen, Offline/online , of samen spelen.
    Er zijn verschillende modes door de jaren bij gekomen die ik jullie allemaal even kort ga uitleggen~!

Mode: Osu! (classic)Osu! Rhythm is just a click away Osu
    De eerste mode is Osu! Deze mode bestaat uit het klikken van cirkels, slepen van ballen en het spinnen van de elementen die verschijnen op het ritme van de muziek.
    Dit valt te met muis,tablet of z/x knoppen.
    Osu! Rhythm is just a click away Hierophobicintro

Mode: TaikoOsu! Rhythm is just a click away Taiko
    De tweede mode is Taiko. Deze mode is gebaseerd op het spel Taiko no Tatsujin. De speler slaat op de drum op het ritme van de muziek door de (op je afkomende) gekleurde cirkels te raken.
    De rode noten zij het midden (de x of c knop) en de blauwe zijn de rond noten (de z of v knop).
    Wanneer de cirkel 2x zo groot is moet deze met de beide knoppen van de kleur geraakt worden.
    Ook is een slider, deze is zowel rood als blauw (dit ritme verschild).
    Sommige maps hebben ook een spinner: dan moet er afgewisseld worden tussen blauw/rood.
    Osu! Rhythm is just a click away Taiko

Mode: Catch the BeatOsu! Rhythm is just a click away Ctb
    De derde mode is mijn persoonlijke favoriet, Catch the Beat~!
    Deze is de simpelste van allemaal, het enige wat je moet doen is met je vanger (die onder in beeld staat) van links naar rechts (en shift voor speed) bewegen en de vallende fruitstukken te vangen! Dit is ook wel de relax mode.
    Osu! Rhythm is just a click away 20140704075011%21Ctbaqua

Mode: Osu!ManiaOsu! Rhythm is just a click away Mania
    De laatste en nieuwste mode is Osu!Mania. Deze mode is gebaseerd op de bestaande games zoals  Beatmania IIDX, DJMAX, Guitar Hero, "O2Jam/mania".
    De bedoeling is dat de speler de juiste knop indrukt die opdat moment langs komt. Waarschijnlijk spreekt dit wel voor zichzelf.
    Osu! Rhythm is just a click away Mania_screenshot

Scoren en levels
    Iedere mode heeft een levensbalk die je aanvult/aangevult houd door het goed tedoen.
    Hier door krijg je ook een hoop punten die uiteindelijk je rang bepalen voor het gespeelde nummer.
    Dit kan verschillen per moeilijkheidsgraad, extra modes en nummer.
    Zo heb je D als laagste rang, en een dubbel goude s als hoogste. Wanneer je een extra mode gebruikt en de map cleared met een SS, zal deze niet goud maar zilver/diamant zijn.
    Beatmaps hebben ook zo hun moeilijkheidsgraden. Zo heb je easy tot lunatic (of hoe de maker het ook genoemt heeft

Beatmaps & skins
    Beatmaps worden gemaakt door users zo er bestaan meerdere versies van 1 nummer of soms helemaal niet.
    Deze zijn te downloaden op de site van osu als je bent ingelogt. De file die er gedownload wordt kan dan in osu gesleept worden, de rest doet osu zelf~!
    Skins zijn er om jou osu een beetje te personaliseren, ook deze worden door users gemaakt en zijn te vinden op de site van osu!

Ik zelf speel nu al sinds 2010 Osu! en ik moet zeggen dat het zowel alleen als samen heel leuk kan zijn!
    Zoals sommige al weten stream ik afentoe ook osu!. Men is dan ook vrij om mee te doen als ze dat even laten weten. Want ja samen is altijd leuker! Meer info over het spel is te vinden op de site en op hun wiki.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Osu! Rhythm is just a click away Empty Re: Osu! Rhythm is just a click away

Bericht van Nekotaku wo jun 24, 2015 6:31 pm

Veel heb ik Osu! nooit gespeeld, maar het is geweldig mooi gemaakt. De manier om nieuwe beatmaps te integreren is de vlotste die ik ooit zag in software als deze. In de gewone Osu! mode ben ik echt bagger, maar ik hou wel eens van een potje taiko.
    Er zijn taiko simulaties die Taiko no Tatsujin beter benaderen, en voor Beatmania is Lunatic Rave 2 misschien een betere keuze. Maar het allemaal samen hebben in Osu!, de grote collectie beatmaps en ook maps speciaal gemaakt voor die modes geven het een groot voordeel. Er is ook geen tekort aan Touhou arrangements.

Ik probeerde het ooit te spelen op m'n pa z'n computer die een touchscreen heeft, maar helaas lagde die iput te veel. Een tablet is volgens mij echt ideaal hiervoor. Touch controls bij deze spellen zijn nu eenmaal leuker dan muis (naar mijn mening).

EDIT: Nu het toch over dit onderwerp gaat, ik had voor de TvH secret santa ooit voor Rage een taiko beatmap gemaakt, compleet met Meiling Pippidon. Het was de eerste (en enige) beatmap die ik ooit maakte, dus verwacht er niet veel van. Maar het was wel leuk, en niet zo heel moeilijk. Zeker aan te raden om zelf eens te proberen. De custom Pippidon was erg leuk om te designen. Osu! maakt dergelijke customizing zeer toegankelijk.
    Link: https://hakugyokuro.actieforum.com/t1036p30-tvh-secret-youmu-santa-event#54151
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama

Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

Bericht van Ranfox do jun 25, 2015 12:55 am

Osu, vroeger veel gespeeld maar tegenwoordig heb ik meer interesse voor andere soortgelijke games zoals Re-Rave. Mede omdat Re-Rave beter compatable is met telefoon en tablet en dit soort games zijn imo leuker op touchscreen apparaten.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : kwarktaart

Bericht van Tanshu do jun 25, 2015 2:44 am

Ik kan dit spel fysiek niet meer spelen vanwege polsproblemen maar wat ik er in het verleden van gespeeld heb was erg verslavend. B)
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil

Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

Bericht van Scarlet do jun 25, 2015 12:11 pm

Tanshu schreef:Ik kan dit spel fysiek niet meer spelen vanwege polsproblemen maar wat ik er in het verleden van gespeeld heb was erg verslavend. B)
    Noooo zo zonden D: Maar begrijpelijk

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu za sep 30, 2023 1:12 am