Zoals al even besproken in het topic over de nieuwe portal met stream, hebben we nu een gedeeld Twitch-kanaal: http://www.twitch.tv/tvh_tv/
Alles wat op dit kanaal gestreamd wordt, is rechtstreeks zichtbaar op de TvH-TV portal op het forum. Alle TvH-leden die dat leuk vinden mogen op dit kanaal streamen, om zo hun mede-TvH'ers wat extra entertainment te bezorgen.
We willen dit op de volgende manier gaan aanpakken:
Regels en instructies voor het streamen
Stream keys
Zendtijd en reserveringen
De stream zelf
Nightbot song requests
TL;DR
Als je voor het eerst wilt streamen meld je je Twitch-naam aan Omekeki of mij, en ontvang je de volgende dingen:

Afbeelding 1.1 Goedkeuringsstempel van Quwanti
Alles wat op dit kanaal gestreamd wordt, is rechtstreeks zichtbaar op de TvH-TV portal op het forum. Alle TvH-leden die dat leuk vinden mogen op dit kanaal streamen, om zo hun mede-TvH'ers wat extra entertainment te bezorgen.

We willen dit op de volgende manier gaan aanpakken:
Regels en instructies voor het streamen
Stream keys
- Je streamt op TvH_tv door de stream key van het kanaal rechtstreeks in je streaming software (bijvoorbeeld OBS) in te voeren. Als je normaal op je eigen kanaal streamt zul je dus van stream key moeten wisselen wanneer je op TvH wilt streamen.
- De stream key krijg je van mij of van Omekeki. Stuur hiervoor naar een van ons een PM op het forum of op Skype.
- Geef de stream key niet zonder toestemming aan anderen door.
- Let op: de stream key die voor het aanmaken van dit topic in omloop was is nu niet meer te gebruiken.
Zendtijd en reserveringen
- Er kan uiteraard maar één persoon tegelijk met de TvH_tv stream key uitzenden. Het is dus nodig om enkele regels in te stellen rondom het verdelen en reserveren van 'zendtijd'.
- Voor de populairste uren van de dag om te streamen hebben we een reserveringsschema in blokken van één uur. Je kunt dit schema hier bekijken.
- Je bent niet verplicht vooraf te reserveren, maar het geeft je wel garantie dat je kunt streamen wanneer je wilt. Wie gereserveerd heeft heeft natuurlijk altijd voorrang.
- Tegelijkertijd met de stream key kun je van mij of Omekeki een link krijgen waarmee je zelf reserveringen kunt plaatsen in het schema. Je doet dit door simpelweg je forumnaam (en eventueel de game die je gaat spelen) in te vullen op de uren die je wilt reserveren.
- Let op: Er zit een vertraging van enkele minuten tussen het schema dat je edit en het hierboven gelinkte schema dat iedereen kan zien.
- Je mag meerdere uren achter elkaar reserveren, maar niet meer dan 3 uur op een dag, en niet meer dan in totaal 10 uur in een week.
- Je kunt niet meer dan 2 weken van te voren reserveren, en niet minder dan 10 minuten vooraf.
- Als er niemand gereserveerd heeft voor een bepaald uur, en er op het moment niemand anders aan het streamen is, staat het uiteraard eenieder die daar zin in heeft vrij spontaan een stream te beginnen.
- Als je gereserveerde blok afgelopen is maar er heeft daarna niemand anders gereserveerd, mag je natuurlijk gerust gewoon door blijven streamen.
- Voor de uren vóór 16:00 zijn er sowieso geen reserveringen, omdat het dan meestal toch vrij rustig is. Als iemand toch heel graag een keer vroeg op de dag wil reserveren, laat het dan even weten op dit topic.
De stream zelf
- Om te chatten in de streamchat is uiteraard een Twitchaccount nodig.
- De gewone forum- en chatregels gelden natuurlijk ook voor wat er in de stream en streamchat gezegd en gedaan wordt.
- Mensen die op het kanaal streamen krijgen op hun eigen Twitch-account mod-status in het kanaal van Omekeki of mij. Maak er geen misbruik van.
- De Nightbot in de streamchat kan op commando de titel van de stream en de naam van de game voor je aanpassen zonder dat je zelf naar de Twitchpagina van het kanaal hoeft te gaan.
- Zorg dat de gamenaam klopt - anders worden random mensen van Twitch boos op je. Je past de gamenaam aan met !game [gamenaam]. Als je klaar bent met streamen kun je de gamenaam verwijderen met !game _ of iets vergelijkbaars.
- In de titel van de stream kun je je eigen forumnaam + de gamenaam zetten, zodat mensen op de forumportal weten wie er aan het spelen is. Dit doe je met !status [naamvandestream].
- Let op: Nightbot herkent soms zijn mod-status niet en reageert dan niet op chatcommando's. Dit is het makkelijkst te verhelpen door Omekeki of mij er even bij te halen.
Nightbot song requests
- Je kunt Nightbot ook gebruiken om muziek te verzorgen bij je stream. Vraag hiervoor Omekeki of mij om je een sub-user te maken van de TvH_tv Nightbot account. Als dit gebeurd is kun je met je eigen Twitch-account inloggen op de website van Nightbot. Klik vervolgens op je username in de rechterbovenhoek om naar je TvH_tv sub-account te switchen.
- Chatdeelnemers kunnen muziek requesten met het commando !songrequest [youtubelink]. Dit is enkel mogelijk als de songs-functie van Nightbot door de kanaal-admin (Keki of mij) is aangezet, maar in principe staat die aan.
- Om de playlist van de gerequeste muziek af te spelen ga je op de Nightbot-website naar AutoDJ onder Song Requests op het menu aan de linkerkant. De muziek begint dan automatisch te spelen.
- Als er geen muziekrequests van chatdeelnemers op de playlist staan te wachten, haalt de AutoDJ-functie willekeurige nummers uit een standaardplaylist die op dit moment opgevuld is met Touhou-muziek en andere muziek geselecteerd door Omekeki, Quwanti, Maribel en mij. Er zit heel veel Yuuhei Satellite in. Sorry. Als je zelf iets aan die playlist wilt toevoegen kun je dat laten weten aan Omekeki of mij.
- Als je eenmaal een sub-user bent op de Nightbot-website kun je ook tijdens de streams van andere mensen op het TvH_tv-kanaal de AutoDJ instellingen bedienen. Doe dit alsjeblieft NIET.
TL;DR
Als je voor het eerst wilt streamen meld je je Twitch-naam aan Omekeki of mij, en ontvang je de volgende dingen:
- Een streamkey voor het TvH_tv-kanaal.
- Een editors-link voor het reserveringenschema, zodat je zonodig een tijd kunt reserveren om te streamen.
- Mod-status in het TvH_tv-chatkanaal zodat je Nightbot commando's kunt geven en de streamtitel/gamenaam aan kunt passen.
- Als je dit graag wilt: sub-user-status voor de TvH_tv account op www.nightbot.tv.

Afbeelding 1.1 Goedkeuringsstempel van Quwanti
Laatst aangepast door Urameshiya op za aug 01, 2015 3:12 pm; in totaal 4 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Onjuistheid verbeterd!)