Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+34
Zyclinia
Koen
Zigzagwolf
Shiro
MR.Kriesebo
JLoable91
TheEternalMokou
211nafsimreK
cubedUranium
RemiliaxScarlet
Owmager
Frozen Frog
Nickolas⑨
Zumochi
Hakurei Ninja
Meira
Gemu
UNOwen
Ranfox
Suuschuu
Rage
Cryogenic Cereal
Nekotaku
Sophie
Hina Kagiyama
Info
Princess Sylvysprit
kyr2005
wolfie559
Pshycho Maniac
Tanshu
Quwanti
RakeStriver
Urameshiya
38 plaatsers

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Urameshiya do okt 13, 2011 10:19 am

    Tsja, de titel spreekt denk ik voor zich!

    Ik heb wel eens een keer bij m'n Japanse conversatieles een presentatie over een onderwerp naar keuze moeten geven, en bij gebrek aan inspiratie en tijd om iets zinnigs voor te bereiden, een verhaaltje over Touhou gehouden. Het ging tenslotte om de taal en niet om de inhoud. XD Als deel van die presentatie liet ik een kort gameplay filmpje zien, waarvan de meeste beelden van normal en hard mode kwamen, maar desondanks vonden de aanwezigen het er bizar moeilijk uitzien en bovendien heel ouderwets. Tegelijkertijd was er ook iemand die al vrij snel zag dat het eigenlijk best mee viel - dat was vast een gamer. =P

    Hebben jullie ook wel eens van dat soort (welk soort maakt niet uit XD) reacties gehad als je Touhou speelde of een gameplay filmpje ervan liet zien? Of als je zelf wel eens iemand Touhou hebt zien spelen voordat je het zelf leerde kennen - wat voor indruk kreeg je daarvan van Touhou?
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van RakeStriver do okt 13, 2011 3:30 pm

    Ja, een paar keer. De reacties die ik toen kreeg (tot zover ik nog weet):

    "Echt een spel voor jou, hè."
    "Wow, ziek man!"
    "Man dat kan je toch niet zien jonge!"
    "Waarom heeft hij een strik op één van zijn hoornen?" (Wie weet wie ik bedoel?)
    "Ziet er wel cool uit."
    "Speel jij dit?"
    "Echt iets wat een Chinees zou spelen!"

    Dus de reacties waren... gevarieerd?
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Quwanti do okt 13, 2011 4:26 pm

    De enige die mij het spel heeft zien spelen, en er iets over zei was mijn vader; en het was eigenlijk alleen de vraag "Wat is dat?". Ik denk maar niet dat ik het mijn vrienden laat zien want die gaan dan idioot reageren en alleen maar idiote grappen over mij maken dát ik touhou speel. ^^;
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Tanshu do okt 13, 2011 8:03 pm

    Mijn broertje: "...HOE KAN DAT NOU!?"
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Pshycho Maniac do okt 13, 2011 9:16 pm

    "Wat een dom spel."
    "Dat is toch veel te moeilijk!"
    "Je moet dit niet onder de les spelen. Kom morgen maar 2 uur na."
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van wolfie559 do okt 13, 2011 10:01 pm

    ziet er stom uit (en veel te veel gelijksoortige uberdomme/frustrerende debiele opmerkingen)
    WHAT THE F GEBEURT ER HIER
    ziet er een beetje raar uit
    creepy muziek
    kun je dat op mijn usb stick zetten?
    zijn daar mangas van?
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Pshycho Maniac do okt 13, 2011 10:03 pm

    Oh en nog eentje:

    "Van welke anime is dat spel?"
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Tanshu do okt 13, 2011 10:55 pm

    Een vriendin: "..."
    Mijn moeder: "Wow, dit is ouderwets! En snel!"
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van RakeStriver do okt 13, 2011 11:03 pm

    Pshycho Maniac schreef:"Je moet dit niet onder de les spelen. Kom morgen maar 2 uur na."

    haha dat heb ik ook zo vaak gehoord op de middelbare, alleen niet voor het spelen, maar voor les skippen in de 3de klas...

    Tanshu schreef:Een vriendin: "..."

    Ik kan hierbij echt een gezicht voorstellen dat zo ongeveer uitziet: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Clannadkyoufujibayashiw
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Tanshu do okt 13, 2011 11:07 pm

    RakeStriver schreef:
    Tanshu schreef:Een vriendin: "..."

    Ik kan hierbij echt een gezicht voorstellen dat zo ongeveer uitziet:
    Spoiler:
    Het enge is dat die betreffende vriendin ook nog van Clannad houdt. :o
    Jij hebt superpowers!
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van kyr2005 do okt 13, 2011 11:21 pm

    "wat ben jij nu weer aan het spelen"
    "woow vette evasive moves"
    "wat is dit?"

    Niet echt veel speciaal xD Ik laat mensen vaak rare spellen zien zoals LSD(ja dat IS een spel voor de playstation 1) dus van een shmup zeggen ze niet veel
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van RakeStriver do okt 13, 2011 11:49 pm

    Tanshu schreef:
    RakeStriver schreef:
    Tanshu schreef:Een vriendin: "..."

    Ik kan hierbij echt een gezicht voorstellen dat zo ongeveer uitziet:
    Spoiler:
    Het enge is dat die betreffende vriendin ook nog van Clannad houdt. :o
    Jij hebt superpowers!

    haha ik lees gedachtes van andere menschen! Maar Clannad is ook een goede anime, ook leuk voor mensen die niets met anime hebben. Komt door het sterke verhaal. DAt doet me wel denken, ik moet nog de visual novel versie van Clannad helemaal spelen...

    kyr2005 schreef:Ik laat mensen vaak rare spellen zien zoals LSD

    zelfde hier. Denkt aan Stepmania, een keer Doki Doki Majo Shinpan! laten zien (overigens niet gespeeld, liep er niet zo warm van... maar voor de liefhebbers, anyone?).

    Oh ja, nog een quote:
    "Heb je ook Bejeweled?"

    Dus...
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Princess Sylvysprit ma okt 17, 2011 6:20 am

    "wat een meiden game, moet je al die stomme kleren nou eens zien"
    "wat een kinderachtige muziek zeg, doet me denken aan draaimolens"
    "dus je hebt maar 2 levens? wat een kutgame"

    ugh ik laat nooit meer touhou aan iemand zien, ik krijg tog alleen maar slechte reacties
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van RakeStriver ma okt 17, 2011 12:42 pm

    eeveesprit schreef:"wat een meiden game, moet je al die stomme kleren nou eens zien"
    "wat een kinderachtige muziek zeg, doet me denken aan draaimolens"
    "dus je hebt maar 2 levens? wat een kutgame"

    ugh ik laat nooit meer touhou aan iemand zien, ik krijg tog alleen maar slechte reacties

    Meiden game? Kinderachtig muziek? MAAR 2 levens? BLASPHEMY!!!

    Een spel dat bijna alleen maar vrouwelijke characters bevat karakteriseert een spel niet dat alleen voor meiden bedoeld is. Of willen zij beweren dat Dead Or Alive Beach Volleyball ook voor meiden is, desondanks bijna alle characters vrouwen zijn? ...

    En maar 2 levens? Gelijk een slecht spel? Om het maar om te draaien: Call Of Duty is een goed spel, want je kan bij sommige modes oneindig spawnen en als je oneindig aantal 'levens' hebt is het een goed spel. Juist...

    Muzieksmaak valt wel over te twisten, maar waarschijnlijk zullen zij het nooit begrijpen. Wij weten wel beter. Al die originele, geremixte en orchestra nummers die wij van Touhou gehoord hebben... kinderachtig zullen wij het niet vinden. Denk ik...

    toch...

    TOCH???
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Tanshu ma okt 17, 2011 10:07 pm

    RakeStriver schreef:
    eeveesprit schreef:"wat een meiden game, moet je al die stomme kleren nou eens zien"
    "wat een kinderachtige muziek zeg, doet me denken aan draaimolens"
    "dus je hebt maar 2 levens? wat een kutgame"

    ugh ik laat nooit meer touhou aan iemand zien, ik krijg tog alleen maar slechte reacties

    Meiden game? Kinderachtig muziek? MAAR 2 levens? BLASPHEMY!!!

    Een spel dat bijna alleen maar vrouwelijke characters bevat karakteriseert een spel niet dat alleen voor meiden bedoeld is. Of willen zij beweren dat Dead Or Alive Beach Volleyball ook voor meiden is, desondanks bijna alle characters vrouwen zijn? ...

    En maar 2 levens? Gelijk een slecht spel? Om het maar om te draaien: Call Of Duty is een goed spel, want je kan bij sommige modes oneindig spawnen en als je oneindig aantal 'levens' hebt is het een goed spel. Juist...

    Muzieksmaak valt wel over te twisten, maar waarschijnlijk zullen zij het nooit begrijpen. Wij weten wel beter. Al die originele, geremixte en orchestra nummers die wij van Touhou gehoord hebben... kinderachtig zullen wij het niet vinden. Denk ik...

    toch...

    TOCH???
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

    Gesponsorde inhoud


    Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen? Empty Re: Hoe reageren mensen als ze je Touhou zien spelen?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 11:05 am