Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
T
RakeStriver
Urameshiya
Hakurei Ninja
Michiresu
Pshycho Maniac
Tanshu
Quwanti
Koishi~
13 plaatsers

    Hatsune Miku concert.

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hatsune Miku concert. - Pagina 4 Empty Re: Hatsune Miku concert.

    Bericht van Urameshiya za maa 17, 2012 1:34 pm

    RakeStriver schreef:Een tijd geleden heeft Urameshiya een link gepost van een mogelijke Hatsune Miku concert in Nederland. Degene die hierover heeft gerept ontmoet ik 31 maart persoonlijk en dan ga ik wat details over vragen. Deze persoon heet PJ, masterpj55/masterpj555, LaserPon3. Ik ben benieuwd...
    Oh, hoe komt dat zo?
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Hatsune Miku concert. - Pagina 4 Empty Re: Hatsune Miku concert.

    Bericht van Hakurei Ninja za maa 17, 2012 1:55 pm

    Zou zo'n concert niet eerder in Frankrijk, Duitsland of Engeland verschijnen? Hoewel dat ook niet zo slecht zou zijn, want daar zitten we met de Benelux mooi precies tussenin.
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Hatsune Miku concert. - Pagina 4 Empty Re: Hatsune Miku concert.

    Bericht van RakeStriver za maa 17, 2012 1:56 pm

    Urameshiya schreef:
    RakeStriver schreef:Een tijd geleden heeft Urameshiya een link gepost van een mogelijke Hatsune Miku concert in Nederland. Degene die hierover heeft gerept ontmoet ik 31 maart persoonlijk en dan ga ik wat details over vragen. Deze persoon heet PJ, masterpj55/masterpj555, LaserPon3. Ik ben benieuwd...
    Oh, hoe komt dat zo?

    Hij is lid van een ander forum, en hij komt bij een meet die gepland staat op 31 maart in Rotterdam. Daar ga ik ook naartoe, dus op deze dag kan ik de Tengu uithangen ・3・
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Hatsune Miku concert. - Pagina 4 Empty Re: Hatsune Miku concert.

    Bericht van RakeStriver ma apr 09, 2012 9:30 pm

    Een kleine update wat betreft de Vocaloid concert in Nederland:

    LaserPon3 heeft ongeveer 4 maanden geleden nog contact gelegd met Crypton Future Media om te vragen voor een concert in Nederland. De toestemming was er wel, maar het is zeer prijzig, en niet te vergeten dat het geld allemaal van de fans moet komen om dit allemaal waar te maken. Op 31 maart was hij niet op de desbetreffende meet, dus ik heb hem niet naar de details kunnen vragen.

    Ik heb wel via IRC met hem contact kunnen leggen. Ik wist niet of hij wel op 7 april op een andere meet zou komen, dus ik heb het maar via IRC gevraagd. Wat uit de chat kwam, is dat hij gestopt is met productiewerk voor Vocaloid en waarschijnlijk ook zo in de toekomst. Dus ik heb aangenomen dat de concert er niet gaat komen in de toekomst, en dan ook niet van zijn kant.

    7 april heb ik hem dan IRL ontmoet en verder gevraagd over de concert en zijn gedaalde interesse in de Vocaloid franchise. De voornaamste reden dat hij niet verder op het organiseren van de concert in Nederland is ingegaan, is uiteraard geld. Dat geld moet ergens uit voortvloeien, en wel uit de fans. Omdat het niet zeker is of er vraag naar is, kan dit naar uitpakken als het blijkt dat er geen mensen naar de concert gaan. Daarnaast is het ongelofelijk veel werk wat betreft organisatie. Je wijdt dan bijna, zo niet, alle tijd aan het organiseren. Hij heeft uiteraard andere dingen te doen dan het organiseren van een concert, zoals studie, andere hobbies enzovoorts.

    Helaas is een concert van Vocaloid in Nederland dan nog steeds een droom op zich, tenzij iemand anders met een magistrale motivatie komt om het te organiseren, maar als je niet kan wachten, dan zou ik alvast gaan sparen om een vliegticket naar Japan te kopen. Of in andere Aziatische landen waar Hatsune Miku en co. hun tour gaan maken. Of Amerika, als er weer vraag naar is. Voor mij is het ook wel jammer, maar mocht ik een keer naar Japan gaan, dan probeer ik wel mijn trip te plannen rond een Vocaloid concert. Dat zou ongelofelijk vet zijn!

    On a side note: LaserPon3 is een laserist, en heeft 7 jaar ervaring op dit gebied. Hij is de oprichter van Everest C.V., werkt voor 3DsMax en is een coole gozer! Check zijn werken op lasergebied op onder andere YouTube, deviantART, Facebook of volg hem op Twitter.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hatsune Miku concert. - Pagina 4 Empty Re: Hatsune Miku concert.

    Bericht van Sophie ma apr 09, 2012 11:39 pm

    Pah, master pj, hem ken ik wel ja.

    Hij heeft wel vaker grote praatjes, ik herinner me nog goed toen hij op het aniway forum begon over dat hij zijn eigen life-size Miku robot wel even zou bouwen, want hij had genoeg geld omdat zijn ouders rijk waren zei hij. Nooit meer wat van gezien. ^_^;

    Misschien valt een Miku concert te overleggen met cons zoals Abunai/Animecon?
    Die nodigen meestal wel gasten uit, en Miku zou een primeur zijn.
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Hatsune Miku concert. - Pagina 4 Empty Re: Hatsune Miku concert.

    Bericht van RakeStriver di apr 10, 2012 12:03 am

    Skip schreef:Misschien valt een Miku concert te overleggen met cons zoals Abunai/Animecon?
    Die nodigen meestal wel gasten uit, en Miku zou een primeur zijn.

    Het wordt wel moeilijk, want je wilt wel Miku & co. op een hologramscherm toveren, en er is maar 1 op de wereld die overgescheept moet worden. Die staat op dit moment in Japan, en het is niet zo goedkoop om het te laten overschepen. Toch, hoop ik ooit wel dat Miku & co. in Nederland komt, of überhaupt in Europa komt. Ik bedoel, wie wilt dat nou niet ・3・
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hatsune Miku concert. - Pagina 4 Empty Re: Hatsune Miku concert.

    Bericht van Sophie di apr 10, 2012 12:19 am

    Nouja, ik zeg alleen maar dat áls je het naar Nederland wilt halen, dat een conventie misschien wel de grootste kans zou zijn, aangezien zij ook redelijk dure Japanse artiesten naar Nederland vliegen.

    Gesponsorde inhoud


    Hatsune Miku concert. - Pagina 4 Empty Re: Hatsune Miku concert.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 1:04 pm