Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

ZUN in mijn animus

Kip
    Kip
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Maan zijn. Ik ben maan.

ZUN in mijn animus Empty ZUN in mijn animus

Bericht van Kip zo okt 05, 2014 7:47 pm

Dus ik keek vandaag nog eens een aflevering van een van mijn favo anime, en ineens kom ik dit tegen;
    ZUN in mijn animus Vlcsnap-2014-10-05-14h16m47s111_zps48dfc9b2
    Alleen kan ik de kanji niet lezen dus ik weet niet of het ook echt op een Touhou nummer gebaseerd is haha!
    Ik vond het wel grappig, dus ik dacht; laat ik het hiero posten~

Dus uhm... Iemand ooit kleine verborgen Touhou referenties of dergelijken tegengekomen in een anime?
    (sorry als hier al een topic over is, en als dit gepost is in het verkeerde subforum "OTL )

スリーピング・ビューティー
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

ZUN in mijn animus Empty Re: ZUN in mijn animus

Bericht van Urameshiya ma okt 06, 2014 12:23 pm

Hah, die is goed verstopt! (Dat je dat überhaupt opgevallen is, zeg...)
    Voor zover ik kan zien is de titel trouwens geen verwijzing naar een bestaand nummer van ZUN, maar waar het wel naar verwijst weet ik niet. Welke anime is het eigenlijk?

Er zijn volgens mij nog wel wat anime die Touhou-verwijzingen gehad hebben, maar ik kan me zo gauw eigenlijk niet meer herinneren welke...

Niet helemaal on-topic trouwens, maar ik kwam wel pas geleden in een Japanse game een extra BGM tegen met "東" in de titel die dezelfde stijl en instrumenten gebruikte als ZUN. Ook best een grappig verzonnen eerbetoon, vond ik.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku ma okt 06, 2014 1:35 pm

Ik zag onlangs ook op Facebook een post van een TvH'er met een screenshot van een anime waarin je iemand iets zag spelen dat duidelijk op Touhou gebaseerd was. Alleen weet ik niet meer wie het had gepost of welke anime het was.
    De enige Touhou referenties die ik al zag in anime waren in Pani Poni Dash, waarin yukkuri enkele keren voorkwamen. Twee keer enigzins subtiel. Een andere keer niet zo subtiel:
    ZUN in mijn animus YNgNDxy

EDIT: Blijkbaar is er hier een pagina voor op de wiki. http://en.touhouwiki.net/wiki/References_to_Touhou
    De anime waarin je iemand Touhou ziet spelen is Ef-A Tale of Memories.

ZUN in mijn animus Parseesignature
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator

Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja ma okt 06, 2014 1:48 pm

Nekotaku schreef:EDIT: Blijkbaar is er hier een pagina voor op de wiki. http://en.touhouwiki.net/wiki/References_to_Touhou
    De anime waarin je iemand Touhou ziet spelen is Ef-A Tale of Memories.

Dat wilde ik net ook posten. ・3・ Blijkbaar zat ik te lang te kijken naar de pagina dat iemand anders mij voor was. :3'

Dat er Touhou refs in LoL zaten had ik al gehoord, maar blijkbaar zit er ook een Touhou reference in een World of Warcraft quest. Als je erover nadenkt niet héél verrassend, gezien hoeveel quests in het spel zitten. Want er zijn ongetwijfeld enkele Touhou fans in Blizzard.

Edit: Trouwens, toen ik de titel van deze topic zag dacht ik dat het over Assassin's Creed ging :P

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ
    draakedan
    draakedan
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : het fourm spammen met Kanako en iets met internet connecties...

Bericht van draakedan ma okt 06, 2014 5:34 pm

Nekotaku schreef:Ik zag onlangs ook op Facebook een post van een TvH'er met een screenshot van een anime waarin je iemand iets zag spelen dat duidelijk op Touhou gebaseerd was. Alleen weet ik niet meer wie het had gepost of welke anime het was.
    screenshot met touhou:
    bedoelde je deze afbeelding ^
    die heb ik dus op FB gepost en dat was van Ef - A Tale of Memories aflevering 1 (en nog een scheenshot van IN)

ZUN in mijn animus Kanako_gif_2_by_draakedan-d6yaa5d   ZUN in mijn animus Kanako_gif_1_by_draakedan-d6yaa4n

the (not so) active kanako Fangirl
    Kip
    Kip
    Doodgewone heks (m/v)

Speciale vermogens : Maan zijn. Ik ben maan.

Bericht van Kip ma okt 06, 2014 5:39 pm

Urameshiya schreef:Welke anime is het eigenlijk?

De anime is Yowamushi Pedal/弱虫ペダル. Het gaat over een otaku die naar highschool (高校?) gaat en graag bij een anime club wil.
    Omdat zijn school geen anime club heeft komt hij in contact met de cycling club and so the story unfolds.
    Verder heeft de serie niet heel erg met anime/otaku lifestyle te maken, het is uiteindelijk een sport/wielren anime :3

Maar ik vond dit dit wel erg grappig, aangezien de otaku hoofdpersoon dus ook vaak naar Akiba gaat en veel van anime houd! Daarom lijkt het me ook dat Touhou Project best onmisbaar is bij de hedendaagse otaku.

スリーピング・ビューティー

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do aug 18, 2022 12:38 pm