Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+2
TH-chen
Princess Sylvysprit
6 plaatsers

    Game/anime reviews schrijven, een goed idee?

    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Game/anime reviews schrijven, een goed idee? Empty Game/anime reviews schrijven, een goed idee?

    Bericht van Princess Sylvysprit ma sep 08, 2014 10:10 pm

    Hallo allemaal!

    Zoals velen van jullie weten ben ik af en toe nogal een critic (wat sommige mensen niet leuk vinden), en het leek me misschien interessant om hier iets mee te doen voor de lol (namelijk reviews schrijven), alleen ik weet niet zeker hoe en waar ik met zoiets als dit kan beginnen, misschien wel in een topic hier ofzo, maar ik weet het echt niet ^^''

    Ik zou hier graag advies voor willen, alvast bedankt
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Game/anime reviews schrijven, een goed idee? Empty Re: Game/anime reviews schrijven, een goed idee?

    Bericht van TH-chen ma sep 08, 2014 10:22 pm

    Waarom wil je beginnen met reviewen?

    En als je echt wilt beginnen zou ik zeggen probeer van alles. Sommige mensen maken YT filmpjes en hebben daar allemaal ervaring in waar jaren in gaat van Liefde voor wat hun doen.

    Anime-reviewers die ik ken zijn: Gigguk, Glass Reflection Arcada en Holden Reviews. <- Dit zijn de meest actieve en betere bekende anime reviewers op YT.

    Begin makkelijk met een blog denk ik zo over een bepaalde game. Denk wel dat recentere onderwerpen beter zal zijn bij het publiek.

    Maar ja het begin allemaal bij jezelf en hoe je het gaat uitvoeren.
    Veel geluk ermee
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Game/anime reviews schrijven, een goed idee? Empty Re: Game/anime reviews schrijven, een goed idee?

    Bericht van Deviljho ma sep 08, 2014 10:35 pm

    Oh, I love this topic. Ik heb hier wel eens een gesprek over gehad met de Arkada himself. (En hij is heel goed, dus zijn advies is wss wel een aanrader)

    Ik begin precies zoals hij het deed.

    Waarom wil je reviews maken? Als het is omdat je like hun wilt zijn, get the fuck out. Je mening willen delen met het internet = good.

    Maarja.... Het makkelijkste is, om ze gewoon te maken. Als je het een YT review wilt maken, probeer een script te maken en neem de video op. Whatever. Als je het leuk vind om te doen, continue. Even if the video sucks. Iedereen begint sucky.

    En als je het na een tijdje toch niet leuk vind, volg Nekotaku's advies en LAAD HET GENADELOOS VALLEN. (Heck, Arkada said exactly the same thing.)

    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Game/anime reviews schrijven, een goed idee? Empty Re: Game/anime reviews schrijven, een goed idee?

    Bericht van Graan za sep 13, 2014 10:22 pm

    Blogje aanmaken en hier naartoe linken. Als het je leuk lijkt, gewoon doen.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Game/anime reviews schrijven, een goed idee? Empty Re: Game/anime reviews schrijven, een goed idee?

    Bericht van Scarlet do sep 18, 2014 12:38 pm

    Ik heb het zelf een tijdje via mijn fb page gedaan, maar dat was geen succes omdat daar geen belangstelling voor was.
    Zo kun je idd een blog opstarten of filmpjes maken maar wat ook een goede is om een review op My anime list te schrijven.
    Ja meerdere mensen schrijven hier reviews op, maar meningen verschillen.
    Als mensen je mening nuttig vinden komt hij vanzelf omhoog.
    xNewWaveBossanova
    xNewWaveBossanova
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Mind fucking like a boss

    Game/anime reviews schrijven, een goed idee? Empty Re: Game/anime reviews schrijven, een goed idee?

    Bericht van xNewWaveBossanova di sep 23, 2014 7:41 pm

    Mocht je besluiten te gaan reviewen, doe het in het Engels. Als je van plan was het in het Nederlands te gaan doen, dan moet je wel een erg goede reviewer zijn wil je mensen trekken. Review je in het Engels, dan vergroot je ook meteen je publiek.

    Manieren om het aan te pakken liggen geheel bij jouw voorkeur eig. Wil je het schrijven of wil je het vloggen? Vloggen lijkt me vanzelfsprekend. Kijk naar de bovengenoemde YT kanalen en doe wat inspiratie op.

    Als je gaat schrijven:
    Je kunt het bijvoorbeeld grappig doen. Kies voor zoiets als dit: [url=Legend of Korra review ep 10]Legend of Korra review ep 10[/url]
    Door middel van screenshots te veranderen in memes en dat zo bij iedere ep van LoK book 3 te doen, wordt die gast door waarschijnlijk 50% van het LoK fandom op Tumblr gevolgd.

    Wat ik ook vaak op Tumblr zie is dat mensen gebruik maken van gifs en screenshot. Het maakt het voor de lezer aantrekkelijker om te lezen. Ik, bijvoorbeeld, scroll snel voorbij een hele lange text post.

    Je kunt ook live bloggen/vloggen. etc.

    Gesponsorde inhoud


    Game/anime reviews schrijven, een goed idee? Empty Re: Game/anime reviews schrijven, een goed idee?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 2:17 am