Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

kleurlenzen advies

annika11112
    annika11112
    Forumyōkai

Leeftijd : 25

kleurlenzen advies Empty kleurlenzen advies

Bericht van annika11112 ma apr 14, 2014 10:34 pm

Herro errybody! ik denk erover om voor mijn yuyuko cosplay roze kleurlenzen te kopen. maar ik heb geen idee hoe ze werken, hoelang ze werken, hoe je ze moet onderhouden enz. daarom vraag ik om jullie hulp. vertel me asjeblieft alles wat je weet over kleurlenzen! misschien weten sommigen van jullie ook wel goede sites of winkels waar je ze kan kopen? Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen, zodat me cosplay nog beter word! :3
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 105
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

kleurlenzen advies Empty Re: kleurlenzen advies

Bericht van Sophie ma apr 14, 2014 11:33 pm

Hey!

Ik heb normale lenzen, en pas die kennis altijd toe op cosplaylenzen.
    Ten eerste maak ik ze schoon met lenzenvloeistof (duh). Meestal maakt het merk niet uit en kun je all-in-one vloeistof gebruiken, zelf ben ik echter allergisch voor een hoop merken dus blijf ik altijd bij mijn standaard merk. Dit komt overigens niet vaak voor, dus maak je geen zorgen! Als je een vloeistof hebt die je niet prettig vind (zelf vind ik de standaard vloeistof die om je lenzen zit als ze nieuw uit de verpakking komen vaak prikkelig), dan kun je ze gewoon voorzichtig omspoelen met je eigen vloeistof.

Je hebt verschillende soorten lenzen, daglenzen, maandlenzen en jaarlenzen. De naam geeft aan hoe lang je ze ongeveer kunt dragen en zegt niet per se iets over de houdbaarheidsdatum, die je meestal los op de verpakking of op de website kunt vinden. Maandlenzen kun je bijvoorbeeld ook een paar maanden lang minder regelmatig dragen. Persoonlijk vind ik echter dat cosplaylenzen sneller slecht worden.

Over slecht worden gesproken! Imo hebben lenzen altijd een bepaalde 'levensduur', zowel cosplaylenzen als gewone lenzen. Na een tijdje dan worden ze nét ietsje droger, minder scherp, en minder fijn om te dragen. Bij de volgende twee dingen gaan mijn lenzen altijd het hardste achteruit: Contact met water (of chloor in het zwembad) en rokerige ruimtes (openhaard of sigarettenrook). Met cosplaylenzen (ik draag cirkellenzen) gaat dit veel sneller dan met gewone lenzen heb ik gemerkt.

Als ik lenzen draag, draag ik zelf meestal cirkellenzen op sterkte die ik bestel op honeycolor. Zij hebben ook lenzen zonder sterkte, maar ik weet niet of ze daarmee de goedkoopste zijn.

Iig dit is alles wat ik zo uit mijn hoofd kon vertellen. Ik ben absoluut geen deskundige, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, dus als je je ergens zorgen om maakt kun je beter langs een opticien o.i.d., die weten er meer van.

edit: ook misschien interessant, als je lenzen een lange periode niet draagt wordt het aangeraden om regelmatig de vloeistof te verversen, elke paar weken.

Het is nu di aug 09, 2022 6:54 pm