Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Nekotaku
Graan
Reym
T
211nafsimreK
Princess Sylvysprit
Toumyon
Decidetto
Urameshiya
13 plaatsers

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Urameshiya za maa 08, 2014 5:44 pm

    Zoals veel van jullie al weten vertrek ik eind deze maand voor een jaar naar het land van de rijzende zon. Zeker de eerste tijd dat ik daar ben zal ik het waarschijnlijk erg druk krijgen, en in combinatie met het tijdverschil zal dat er toe leiden dat ik maar weinig online zal kunnen zijn op de tijden dat de meeste mensen online zijn.

    Nu is dat meestal niet zo'n groot probleem, want een betrekkelijk klein en rustig forum als TvH heeft niet 24/7 een beheerder nodig. Toch doen zich ook hier zo nu en dan incidenten voor die het makkelijkst opgelost worden door een mod. Veel dingen lossen we natuurlijk gewoon onder elkaar op zonder dat er een mod hoeft in te grijpen, maar als er topics (of posts) aangepast, gesloten, verplaatst, verwijderd, gesplitst of samengevoegd moeten worden is het toch handig om iemand in de buurt te hebben die dat kan doen.

    Het lijkt me daarom praktisch als er in het vervolg meer (actieve) leden moderatorrechten hebben. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat TvH opeens een politiestaat wordt. Het betekent simpelweg dat er voortaan meer mensen zullen zijn die je kunt aanspreken als je iets op het forum ziet gebeuren dat je onprettig vindt of als je tegen andere problemen aanloopt in het gebruik van het forum.

    Ik heb de volgende leden bereid gevonden om op deze manier aan de vredige chaos van TvH bij te dragen:
    - Nekotaku
    - Quwanti
    - Pyonta
    - Gemu

    Wellicht klinkt vier extra mods als een beetje te veel van het goede, maar naar mijn mening biedt dat ook juist voordelen. Met nu in totaal 6 personen met moderatorrechten - ja, vergeet Ninja niet! - zal er praktisch altijd wel iemand snel bereikbaar zijn als er iets moet gebeuren. Bovendien geeft het de moderators de mogelijkheid om onderling te overleggen en zo tot betere beslissingen te komen.

    Kortom, de Nekotator en zijn onder-Neko's zullen in hun nieuwe groene vorm het forum beter, veiliger en glorieuzer maken! Ik hoop dat iedereen ze in die nobele taak zal steunen. k;P

    ...al ga ik wel even moeten wennen aan de nieuwe kleurbalans in de chat.


    Laatst aangepast door Urameshiya op ma nov 17, 2014 11:26 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Decidetto za maa 08, 2014 6:43 pm

    Ik zag inderdaad het groen in de chat en ging meteen op zoek naar het topic waarin dit nieuwe fenomeen uitgelegd zou worden. :P

    Goed idee, in ieder geval!
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Toumyon za maa 08, 2014 7:17 pm

    Proficiat jongens.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Princess Sylvysprit za maa 08, 2014 9:52 pm

    Succes nieuwe mods!
    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van 211nafsimreK za maa 08, 2014 10:04 pm

    Succes ermee folks.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van T za maa 08, 2014 10:06 pm

    Sterkte.
    Succes!
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Reym za maa 08, 2014 10:20 pm

    Succes aan de Groene Brigade!
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Graan zo maa 09, 2014 12:57 am

    Stoelman Neko, de arbeidersklasse van Hakugyokurou is benieuwd naar het One-Year Plan.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Nekotaku zo maa 09, 2014 1:04 am

    Aangezien dit me aanbelangt zal ik hier maar eens eventjes posten.

    Om te beginnen, Ura spreekt van een Nekocratie, Nekotator en onder-Neko's. Dat is natuurlijk een grapje. Al de mods zijn net hetzelfde aanspreekbaar, en als er iets gemeld moet worden is dat het handigst om te doen bij wie er dat moment online is. En het beplakken van muren van de Tatara-tempel met Hina posters is helaas vandalisme.

    We danken jullie voor de succeswensen, maar zijn er vrij zeker van dat dit geen al te zware verantwoordelijkheid zal zijn op een forum dat in mijn ervaring toch wel ongeveer een record scoort inzake goed gedrag. Geloof me, ik heb ooit anders gezien op fora k;P
    Felicitaties zijn echter niet echt nodig. Het is namelijk geen "promotie" en evenmin is dit een verhoogde status. De mods zijn niets meer dan leden van de community, met standpunten en meningen van precies dezelfde waarde als die van iedereen. Alleen hebben ze een aantal extra tools tot hun beschikking indien er ergens wat werk aan de winkel is. In feite denk ik dat het voor mods juist extra belangrijk is om een goed voorbeeld te geven en zich te gedragen. Het gaat dan uiteraard ook in twee richtingen. We gaan misschien niet eindeloos discussiëren over iets, maar uiteraard mag het altijd gezegd worden als er niet akkoord wordt gegaan met een beslissing of actie van een mod. Of het nu iets triviaals is zoals een topic verplaatsen of iets groters.

    Dat er meteen meerdere worden aangesteld is, zoals Ura zegt, iets dat de neutraliteit ten goede komt. Als je alleen een beslissing neemt, gaat deze altijd wel ergens gekleurd zijn door je eigen perspectief. Als er overlegd kan worden voorkomt dit emotionele of haastige beslissingen. Al de mods weten bovendien ook, en gaan er mee akkoord, dat neutral zijn extreem belangrijk is.
    We zijn hier dus niet om het forum een richting uit te sturen, of onze visie ergens op te drukken. Daar zou je dan vermoedelijk ook meteen door een mede-moderator op worden aangesproken.

    Tot slot meld ik nog even dat, hoewel de kans natuurlijk klein is, het ooit wel kan voorkomen dat we iemand moeten aanspreken die we persoonlijk goed kennen of erg op prijs stellen. Weet op dat moment dat dit geen rol speelt en je het buiten die relatie moet zien. Het wordt bijvoorbeeld ook niet geapprecieerd als een agent een snelheidsovertreding wegwuift omdat hij toevallig de bestuurder kent.

    Rest me enkel nog heel erg voorzichtig te zijn met op dingen te klikken zodat ik niet ergens per ongeluk een thread weg vaag, of twee threads merge met monsterlijke mutaties tot gevolg.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Urameshiya zo maa 09, 2014 6:28 pm

    Ehh, ja, excuses als het Nekocratie-gedoe voor onduidelijkheid gezorgd heeft. Neko is niet echt een dictator die over de andere mods heerst. Denk ik. Het was een beetje een inside joke.
    Slaz
    Slaz
    Volleerd Touhouloog


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Danmaku grazen, om m'n vingers bij af te likken!

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Slaz zo maa 09, 2014 10:00 pm

    Ach, we hebben nog altijd NekoMithos als Neko zonder mod-status. Yukkuri M
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Hakurei Ninja ma maa 10, 2014 6:18 pm

    Welcome to the club, heren!

    Wordt inderdaad even wennen met al dat groen. Ik heb die precieze kleur zelf uitgekozen, en sinds dit forum bestaat is het altijd al mijn persoonlijke kleurtje geweest. Maar Ninja-groen staat jullie erg goed!
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Helepolis di maa 11, 2014 10:12 am

    Ik zie je wel in het land van de Rijstende zon, Ura.

    Edit:
    Stomme laptop, te snel die automatisch rare dingen uitvoert. Was nog vergeten te melden, gefeliciteerd met de moderatorstatus. Denk dat wij momenteel als forum redelijk volwassen en vriendelijke userbase hebben (gedrag zeker). Dus laten we ook niet vergeten de users te bedanken voor hun inzet, aanwezigheid.

    Want, een community wordt gedragen door de userbase en niet zozeer door de mods.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Urameshiya di maa 11, 2014 10:45 am

    Helepolis schreef:Want, een community wordt gedragen door de userbase en niet zozeer door de mods.
    Dat is zeker waar! Het was dan ook niet de bedoeling om de indruk te wekken dat de mods op de een of andere manier belangrijker zijn dan de andere leden. Sterker nog, ik zie persoonlijk zelfs niet helemaal in waarom er felicitaties aan te pas zouden hoeven komen. k;P
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Helepolis di maa 11, 2014 10:56 am

    Ik denk dat de felicitaties meer zijn als een soort 'je bent het waard' gebaar.

    Dat is waar. Op MotK vind ik het ook altijd vreemd als sommige users ons als politie zien. Ik zie mod status als een soort gereedschapsdoosje dat je bij je draagt. Alleen gebruiken wanneer het nodig is. Buiten een mod-status om ben je gewoon een forumuser. Ik zie mij zelf ook als een normale user en geen mod.

    Maar goed, dat krijg je bij sommige boze mensen er niet in. Zo is het internet :V

    Gesponsorde inhoud


    Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.) Empty Re: Het begin van de Nekocratie! (...of iets in die richting.)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 6:18 am