Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Princess Sylvysprit
Helepolis
Koishi~
wolfie559
Hakurei Ninja
Patchouli
kyr2005
Pshycho Maniac
LightSpeedReisen
Rage
Urameshiya
15 plaatsers

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van Rage vr sep 30, 2011 3:55 pm

    Ik zou zeggen age brings experience helpt ook maar angezien onze fav zatlap geen leeftijden geeft of ieder gevaal een vaag verwijzing naar is die element moeilijk toe te passen.

    btw over de Power Levels, mensen blijven deze gebruiken terwijl Toriyama zelf zei dat het een stom idee was en het in de Freeza Saga afgeschaft was.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van wolfie559 vr sep 30, 2011 6:46 pm

    helepolis heeft een punt.
    het perfecte voorbeeld hiervan is alice.
    alice zou op magisch vlak maar een middelmatig niveau hebben maar heeft een enorm tactisch inzicht (of temminste ze vindt tactiek veel belangrijker dan power)
    dit zorgt ervoor dat ze zelfs kan winnen tegen personages die #powerlevel# gewijs hoger staan.
    en nog veel meer blabla en voorbeelden kunnen gemaakt worden.
    punt is helepolis heeft gelijk...
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van Urameshiya za okt 01, 2011 4:33 pm

    Helepolis schreef:Ja dat is dus vaak het probleem Ura =) ik geef je deels gelijk en ongelijk, zal ik even toelichten :V

    Ook al heb je feiten, zodra je ze tegenover elkaar zet dan krijg je resultaten uit persoonlijke meningen. Zie het maar een zwaard en een pistool tegen over elkaar zetten. Beiden zijn dodelijk, maar je zal altijd mensen hebben die zullen beweren A beter is dan B of andersom.

    Daarom is wetenschap ook geen feit vaak, maar vaak een goed beargumenteerde mening die meerderen delen en dat accepteren.
    Maar dat is juist wat het interessant maakt. Als er in de bijbel had gestaan dat de aarde om de zon draait en wij allemaal in de bijbel zouden geloven, dan zou de mensheid het er nooit oneens over zijn geweest en had geen enkele wetenschapper het zinnig gevonden om er een boek over te schrijven.

    Als ZUN dus had gezegd dat Wriggle de sterkste youkai van allemaal is, dan had ik dit topic ook nooit gemaakt.

    Ik denk dat het juist interessant is om te kijken naar de aanwijzingen die we hebben over hoe sterk, hoe kundig, hoe ervaren, hoe wijs de personages zijn, en op basis daarvan een goed beargumenteerde mening te vormen. Misschien zelfs zo goed beargumenteerd dat anderen er ook mee te overtuigen zijn. Ook als niet iedereen het eens wordt. En ik weet dat we met een vage vraag als `wie is de sterkste` het uiteraard nooit eens gaan worden, maar het kan wel interessante inzichten opleveren.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van Helepolis di okt 04, 2011 8:47 am

    Dat is nou juist het probleem. Als je 'Perfect Memento in Strict Sense (PMiSS) erbij neemt of de officiële profielen van personages dan komen ze allemaal sterk over met een paar zwakten (ZUN-facts). Je kan er wel wat bij fantaseren en bedenken, maar daar houdt het op. Natuurlijk is fantasie helemaal geen probleem. Anders hadden wij niet al deze geweldige doujins en 4komas bijvoorbeeld.

    Niettemin is het net natuurlijk interessant. :V


    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van OkashiiKisei vr nov 04, 2011 11:59 pm

    Zoals Helepolis heeft verteld, het is bijna onmogelijk te bepalen wie echt de machtigste van ze allemaal is. Aangezien veel van de meiden hun krachten kunnen gebruiken in abstracte manieren hebben ze bijna allemaal een of andere uber kracht. En zelfs als je niet een overdreven sterke vaardigheid hebt, dan kan je nog steeds machtig zijn dankzij brute, natuurlijk kracht dankzij leeftijd, ras en magische kennis. Dan komen ook nog eens factoren zoals wijsheid, kennis, tactisch inzicht en omgeving erbij. Yuuka zou een voordeel hebben in een bloemenveld, terwijl Cirno een voordeel zou hebben in een erg koud gebied. En natuurlijk, wie valt het eerst aan?

    Dan heb je ook nog eens fysieke kracht tegen magische kracht tegen vaardigheden. Yuugi, Suika en Yuuka kunnen de kop afrukken van wie dan ook met hun blote handen, terwijl Utsuho genoeg firepower heeft om een land in een schot plat te leggen, en Flandre heeft de vaardigheid om je op te blazen met een simpele hand beweging. Daarnaast heb je de defensieve kracht en regeneratie van de figuren. De oni zouden meer klappen kunnen opvangen dan meeste andere soorten youkai, en de onsterfelijken kunnen alles hebben. Vampiers daarentegen hebben enorm veel zwakheden, maar ze bezitten weer overweldigende kracht, snelheid en regeneratie om het uit te balanceren. Afhangend van de situatie, kunnen ze allemaal de overhand op de andere hebben.

    Er zijn zoveel elementen en details om rekening mee te houden en zoveel verschillende soorten figuren dat het onmogelijk is om te zeggen wie de sterkste is. Sommige figuren kunnen zelfs zwakker zijn dan ze beweren, of juist verborgen kracht bezitten. Remilia zou kunnen bluffen over haar kracht terwijl Marisa almachtige demonen uit haar hoed zou kunnen toveren. We weten gewoon niet wat de volle potentie is van de figuren, dus het kan alle kanten op.

    Het enige figuurtje dat misschien, misschien het aller sterkste is van alle inwoners van Gensokyo zou de Draken God zijn. Deze meneer of mevrouw: http://en.touhouwiki.net/wiki/Perfect_Memento_in_Strict_Sense/Dragon . Hij/Zij is nou eenmaal, ja, God. Hoofdletter G God. De aller hoogst gerangde godheid in Gensokyo, en aangezien daar zo'n beetje alle overgebleven goden zitten, zegt dat heel veel. De Draken God heeft zelfs geholpen bij de schepping van Gensokyo. Met alleen Zijn brul en Zijn lichaamsbewegingen kan Hij de hele wereld laten beven, en kan overal naartoe gaan waar Hij wil.
    Volgens mij is Hij toch wel de grootste kandidaat voor de titel van 'machtigste wezen in Gensokyo'.

    Ondanks dit allemaal, ga ik toch van enkele figuren de krachten uitgebreid beschrijven, om uit te leggen waarom zij misschien de sterkste van Gensokyo zou kunnen zijn, zonder vergelijking tussen figuren. Maar dat gaat wel even duren, dus ik post dit maar alvast.


    Laatst aangepast door OkashiiKisei op za nov 05, 2011 2:10 pm; in totaal 4 keer bewerkt
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van wolfie559 za nov 05, 2011 9:12 am

    OkashiiKisei schreef:

    Het enige figuurtje dat misschien, misschien het aller sterkste is van alle inwoners van Gensokyo zou de Draken God zijn. Deze meneer of mevrouw: http://en.touhouwiki.net/wiki/Perfect_Memento_in_Strict_Sense/Dragon . Hij/Zij is nou eenmaal, ja, God. Hoofdletter G God. De aller hoogst gerangde godheid in Gensokyo, en aangezien daar zo'n beetje alle overgebleven goden zitten, zegt dat heel veel. De Draken God heeft zelfs geholpen bij de schepping van Gensokyo. Met alleen Zijn brul en Zijn lichaamsbewegingen kan Hij de hele wereld laten beven, en kan overal naartoe gaan waar Hij wil.
    Volgens mij is Hij toch wel de grootste kandidaat voor de titel van 'machtigste wezen in Gensokyo'.

    .

    wait die draak is een echt canongewijs character??? ik dacht dat die verzonnen was door de fans
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van Urameshiya za nov 05, 2011 1:43 pm

    @OkashiiKisei (mag ik dat op een of andere manier afkorten?): Ik had niet zozeer een situatie in gedachten waarin de Touhoumeisjes 1 op 1 tegen elkaar zouden vechten om te bepalen wie sterker is. Ik zou de vraag in de eerste post ook kunnen herformuleren als volgt: Stel dat Gensokyo een groot kippenhok is. Wie lijkt je de voornaamste kandidaat om bovenaan de pikorde te komen te staan?

    Dat neemt natuurlijk niet weg dat het klopt wat je zegt - ik ben dan ook erg benieuwd welke figuren je verder als kandidaat opperkip gaat voordragen. ;D

    OkashiiKisei schreef:Het enige figuurtje dat misschien, misschien het aller sterkste is van alle inwoners van Gensokyo zou de Draken God zijn. Deze meneer of mevrouw: http://en.touhouwiki.net/wiki/Perfect_Memento_in_Strict_Sense/Dragon . Hij/Zij is nou eenmaal, ja, God. Hoofdletter G God. De aller hoogst gerangde godheid in Gensokyo, en aangezien daar zo'n beetje alle overgebleven goden zitten, zegt dat heel veel. De Draken God heeft zelfs geholpen bij de schepping van Gensokyo. Met alleen Zijn brul en Zijn lichaamsbewegingen kan Hij de hele wereld laten beven, en kan overal naartoe gaan waar Hij wil.
    Volgens mij is Hij toch wel de grootste kandidaat voor de titel van 'machtigste wezen in Gensokyo'.
    Dat vind ik inderdaad heel waarschijnlijk klinken. Er zijn alleen twee dingen die me dwarszitten, waardoor de draak voor mij niet in aanmerking zou komen.

    Ten eerste staat de 'draak', meen ik me te herinneren (ik heb m'n exemplaar van PMiSS hier helaas niet bij de hand), in een hoofdstuk met soorten wezens waarvan geen specifiek individu bekend is. Het hoeft dus niet zo te zijn dat Akyuu schrijft over een enkele draak - het kan ook gaan over draken als soort/in het algemeen. Als dat het geval is, is er dus ook geen sprake van een individu dat we als 'oppermachtig' kunnen aanwijzen.

    Ten tweede is de laatste keer dat er een draak gezien werd, bij het oprichten van de Hakurei Barriere geweest. In de ~130 jaar die sindsdien verstreken zijn, is binnen de barriere nooit een draak gezien. We weten dus niet of er op dit moment wel een draak/draken in Gensokyo wonen.
    Ze zijn bovendien in staat om zich - zonder last te hebben van barrieres of wat dan ook - van de ene wereld naar de andere te bewegen. Dat doet ook vermoeden dat ze bestaan op een hoger 'vlak' dan alle andere personages. Als een God met hoofdletter G dus, precies zoals je zegt: geen bewoner van de wereld maar een wezen dat zich daarboven bevindt.[/mijn mening]

    Niettemin vind ik het een heel goed idee, zeker omdat nog niemand anders de draak/draken genoemd had.
    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van OkashiiKisei za nov 05, 2011 2:34 pm

    Ik vind die kippenhok vergelijking wel leuk. Ik denk dat ik wel een soort van beredenering kan maken, maar dan komen volgens mij wel meer dan een 'opperkip' eruit. Ach, we zien wel~


    Ten eerste staat de 'draak', meen ik me te herinneren (ik heb m'n exemplaar van PMiSS hier helaas niet bij de hand), in een hoofdstuk met soorten wezens waarvan geen specifiek individu bekend is. Het hoeft dus niet zo te zijn dat Akyuu schrijft over een enkele draak - het kan ook gaan over draken als soort/in het algemeen. Als dat het geval is, is er dus ook geen sprake van een individu dat we als 'oppermachtig' kunnen aanwijzen.

    Dat is waar. Eerst dacht ik dat er maar een Draak is, aangezien in de artikel met name naar een enkel wezen lijkt verwezen te worden. Maar je kan wel voorstellen hoe verrast ik was toen het bleek dat er inderdaad meer dan een Draak is: in Wild and Horned Hermit heeft Kasen een jonge draak als metgezel! Kasen kan deze draak, onder andere wezens, oproepen en besturen via haar 'Manipulatie van Dieren' kracht.
    Het is alleen nog wel een jonkie, dus we kunnen nog niet zeggen hoe machtig een volwassen draak is. Kasen kan het waarschijnlijk besturen omdat het nog zo jong is. Het zou best kunnen dat er geen individu is die de almachtige Draken God is, maar dat het een opperras is. Het Draken Paleis (waar Iku vandaan komt) kan ook het bestaan van meerdere draken aangeven. Maar ja, het zou kunnen dat de heerser over de draken wel echt de Draken God is.
    In Chinese mythologie waren de draken ook het opperras. Feniksen waren een rang lager dan draken, en kirin waren weer een rang lager dan feniksen.


    Ten tweede is de laatste keer dat er een draak gezien werd, bij het oprichten van de Hakurei Barriere geweest. In de ~130 jaar die sindsdien verstreken zijn, is binnen de barriere nooit een draak gezien. We weten dus niet of er op dit moment wel een draak/draken in Gensokyo wonen.
    Ze zijn bovendien in staat om zich - zonder last te hebben van barrieres of wat dan ook - van de ene wereld naar de andere te bewegen. Dat doet ook vermoeden dat ze bestaan op een hoger 'vlak' dan alle andere personages. Als een God met hoofdletter G dus, precies zoals je zegt: geen bewoner van de wereld maar een wezen dat zich daarboven bevindt.[/mijn mening]

    In Wild and Horned Hermit is dus recent een draak geintroduceerd, dus het zou kunnen dat er nog een paar wonen in Gensokyo. In een hoofdstuk van Curiosities of Lotus Asia wordt er ook over draken gesproken. Rinnosuke vertelt dat draken uit de dood kunnen ontwaken als ze in de buurt van de zee sterven. Als het bliksemt op zee dan komt de draak weer tot leven. Aangezien er geen zee is in Gensokyo hebben de draken maar zeeschelpen over geheel Gensokyo verspreid, zodat het 'zee-achtig' genoeg is om weer tot leven te komen als ze sterven (waarschijnlijk als een ander wezen ze doodt). In dat hoofdstuk wordt er nog meer over de draken vertelt, maar ik had het niet helemaal uitgelezen. Ik denk dat het hoofdstuk 15 was. Zo wie zo is CoLA interessant om te lezen.
    Dat betekent niet dat een draak niet in een wereld boven de onze bevindt. Toen Kasen haar draak op riep liet ze haar rook arm een grote donderwolk boven Gensokyo vormen, waarna uit het bliksem de jonge draak vormde. Het zou dus best kunnen dat de draken in een andere wereld leven, en alleen naar beneden komen voor speciale gelegenheden (wat ze dus doen door uit bliksem te ontstaan).


    Niettemin vind ik het een heel goed idee, zeker omdat nog niemand anders de draak/draken genoemd had.

    Dankje wel~ Ik was zelf al verbaasd dat niemand het nog had opgenoemd.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van Urameshiya di nov 08, 2011 5:47 am

    OkashiiKisei schreef:Ik vind die kippenhok vergelijking wel leuk. Ik denk dat ik wel een soort van beredenering kan maken, maar dan komen volgens mij wel meer dan een 'opperkip' eruit.
    Ja, ik moet toegeven dat het kippenhok een beetje overversimpeld is. Als Gensokyo een kippenhok zou zijn, zou het wel een kippenhok moeten zijn waarin naast kippen ook ganzen, pauwen, kanaries en papegaaien wonen. ^^;

    OkashiiKisei schreef:Dat is waar. Eerst dacht ik dat er maar een Draak is, aangezien in de artikel met name naar een enkel wezen lijkt verwezen te worden.
    Dat is vooral aan de vertaling te danken. Het Japans gebruikt nauwelijks meervoudsvormen, en er staat niets in het artikel waardoor vast komt te staan of het om een enkele of meerdere draken gaat.

    OkashiiKisei schreef:Maar je kan wel voorstellen hoe verrast ik was toen het bleek dat er inderdaad meer dan een Draak is: in Wild and Horned Hermit heeft Kasen een jonge draak als metgezel! Kasen kan deze draak, onder andere wezens, oproepen en besturen via haar 'Manipulatie van Dieren' kracht.
    Het is alleen nog wel een jonkie, dus we kunnen nog niet zeggen hoe machtig een volwassen draak is. Kasen kan het waarschijnlijk besturen omdat het nog zo jong is. Het zou best kunnen dat er geen individu is die de almachtige Draken God is, maar dat het een opperras is. Het Draken Paleis (waar Iku vandaan komt) kan ook het bestaan van meerdere draken aangeven. Maar ja, het zou kunnen dat de heerser over de draken wel echt de Draken God is.
    Tsja, mijn conclusie zou eigenlijk zijn dat er niet zomaar meerdere draken, maar ook meerdere, heel verschillende, soorten draken zijn. Ik had bij Touhou Ibarakasen/Wild and Horned Hermit zelf niet het idee dat het hier om de Draak van Akyuu ging. Omdat draken zo zeldzaam zijn, weet Akyuu er waarschijnlijk ook het fijne niet van, wat zou verklaren waarom ze niet in detail treedt over verschillende soorten in PMiSS. Het zou voor mij logisch zijn als er verschillende soorten draken 'bestaan', omdat ZUN er een handje van heeft om mythologieen van verschillende geloven en culturen bij elkaar te gooien. Geen probleem natuurlijk, want alles wat in onze moderne wereld als een fantasie beschouwd wordt kan in Gensokyo terechtkomen, ook als het op het eerste gezicht tegenstrijdig lijkt te zijn.

    OkashiiKisei schreef:In een hoofdstuk van Curiosities of Lotus Asia wordt er ook over draken gesproken. Rinnosuke vertelt dat draken uit de dood kunnen ontwaken als ze in de buurt van de zee sterven. Als het bliksemt op zee dan komt de draak weer tot leven. Aangezien er geen zee is in Gensokyo hebben de draken maar zeeschelpen over geheel Gensokyo verspreid, zodat het 'zee-achtig' genoeg is om weer tot leven te komen als ze sterven (waarschijnlijk als een ander wezen ze doodt). In dat hoofdstuk wordt er nog meer over de draken vertelt, maar ik had het niet helemaal uitgelezen. Ik denk dat het hoofdstuk 15 was. Zo wie zo is CoLA interessant om te lezen.
    Ik meen me te herinneren dat ZUN in het nawoord van CoLA waarschuwde dat niet alles wat Rinnosuke zegt waar is. Ik heb het nu niet bij de hand, dus ik weet het niet zeker. Hoe dan ook vertelt Rinnosuke aan het eind van dat hoofdstuk dat hij denkt dat men in de wereld buiten Gensokyo alles wat hij tot op dat punt vertelde vanzelfsprekend vindt. Zou best een indicatie kunnen zijn dat we alles daarvoor met een korreltje zout mogen nemen. Het is immers niet waarschijnlijk dat Rinnosuke zelf ooit in aanraking gekomen is met een draak, en veel van zijn ideeen leidt hij af uit voorwerpen en boeken. Maar ik ben het helemaal met je eens dat het ondanks dat interessant om te lezen is. :)

    Het is zowel frustrerend als fascinerend dat ZUN nooit genoeg informatie geeft om Gensokyo goed te kunnen begrijpen. XD Maar waar het draken betreft hoop ik en vermoed ik dat we nog wel een kans hebben om in latere games/boeken meer te weten te komen.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van wolfie559 di nov 08, 2011 9:03 am


    Het is zowel frustrerend als fascinerend dat ZUN nooit genoeg informatie geeft om Gensokyo goed te kunnen begrijpen. XD Maar waar het draken betreft hoop ik en vermoed ik dat we nog wel een kans hebben om in latere games/boeken meer te weten te komen.

    ik vind het idee van een soort van opperwezendraak toch niet zo.... fijn (persoonlijke mening natuurlijk)

    Gesponsorde inhoud


    Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wie zou de sterkste inwoner van Gensokyo zijn?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:43 am