Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Olly
XavC
Sophie
Princess Sylvysprit
Nekotaku
Shiro
UltimateAction
Urameshiya
Reym
Deviljho
Remilia~
15 plaatsers

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : h

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 21 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

Bericht van Deviljho vr feb 28, 2014 8:57 pm

Oke, ik stem dan ook maar op Lyari .
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 21 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

Bericht van Remilia~ zo maa 02, 2014 2:34 pm

Aangezien Lyari tijdelijk geen internet heeft, verklap ik haar rol.
    Lyari was een:

Spoiler:

Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey!

Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

Speciale vermogens : Queen of clumsiness

Bericht van Olly zo maa 02, 2014 9:58 pm

Wie is er nou eigenlijk de nieuwe burgemeester?

En ja, Lyari had ik natuurlijk al gezien, dus dat verbaasd me niets.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner

Bericht van Deviljho zo maa 02, 2014 11:08 pm

Olly schreef:

Misschien kan je het minder logisch maken dat je aan het acteren bent als je het niet telkens in iedereen's gezicht schuift.
    Maar Nekotaku heeft de meeste burgermeesterstemmen, toch?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

Bericht van Olly zo maa 02, 2014 11:28 pm

Deviljho schreef:
    Olly schreef:

Misschien kan je het minder logisch maken dat je aan het acteren bent als je het niet telkens in iedereen's gezicht schuift.
    Maar Nekotaku heeft de meeste burgermeesterstemmen, toch?

Nou ja, ik wilde wel gewoon even actief zijn in dit topic. Het is belangrijk dat mensen doorkrijgen dat ik de echte ziener ben, anders hangen de burgers. Als ik niets zeg is het "Olga is opeens inactief want ze is een wolf die het heeft opgegeven" en als ik wel iets zeg is het "Olga acteert zo obvious". Dus ja, de minste van de twee kwade om mijn eerlijkheid te bewijzen dan maar.
    Remilia~
    Remilia~

Bericht van Remilia~ ma maa 03, 2014 6:14 pm

Nekotaku is burgemeester
    Slachtoffer van deze nacht:

Spoiler:

Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey!

Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

Bericht van Olly ma maa 03, 2014 6:17 pm

Ik had UltimateAction bekeken deze nacht, hij was toch echt burger, dus ook de priester. Maar ja, laten we voor de vorm maar even op hem wachten.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku ma maa 03, 2014 6:20 pm

Zo, dus... Degenen die overblijven zijn ik als burgemeester, en twee personen die beweren ziener te zijn.

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 21 RzNXkiN

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 21 Parseesignature
    Remilia~
    Remilia~

Bericht van Remilia~ ma maa 03, 2014 7:13 pm

HAHAH

UltimateAction
    UltimateAction
    Assistent van Patchouli

Leeftijd : 25

Bericht van UltimateAction di maa 04, 2014 3:26 pm

Remilia~ schreef:Nekotaku is burgemeester
    Slachtoffer van deze nacht:

Spoiler:
    Unexpected :o
    Nou ik was dus echt de priester
    Het was een hele leuke eerste keer vaarwel~~~
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner

Bericht van Deviljho do maa 06, 2014 11:44 am

Neko, wie van ons vind je tot nu toe het meest verdacht? Ik ga zelf uiteraard op Olly stemmen. Zelf heb ik, buiten het feit dat Olly en ik allebei iedereen's rol weten, nog steeds verdachte statements gezien van Olly.

Ze praat heel erg alsof zij absoluut een ziener moet zijn en ik absoluut de wolf:
    Olly schreef: Voor deze week stem ik dan maar op Lyari, al lijkt het niet veel uit te maken. Bovendien beweert Devil natuurlijk ook dat Lyari de wolf is, en is het dus voor iedereen, wie hij ook gelooft, aantrekkelijk om op Lyari te stemmen. Dan zijn we er gauw uit deze week.

Ik snap niet waarom ze zo praat. Het maakt haar alleen maar verdachter. Zelf probeer ik zo neutraal mogelijk te praten, omdat ik zelf heus wel weet dat ik een van de verdachten ben.

Zover ik weet Heb ik mezelf in de eerste week dankzij het hele probleem met Eeveesprit wat verdachter gemaakt dan eerst. Samen met het feit dat Olly zeker kom weten dat ik de ziener was, (Als we ervan uitgaan dat ik de waarheid spreek) was dit natuurlijk een geweldige mogelijkheid om het spel te winnen, door snel de laatste burger die nog niet was uitgekomen uit te schakelen. Dit was helaas slecht uitgepakt voor haar, nu de twee andere wolven dood zijn.

Neko moet hier een belangrijke keus maken, aangezien de burgers verliezen als hij de verkeerde keuze maakt. Ik wil ook nog even wachten op Olly's verdediging, ik ben benieuwd wat zij van haar verdachtheid vind.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku do maa 06, 2014 12:43 pm

Ik wil ook Olly haar betoog horen. Morgen lees ik de hele thread na om proberen te kijken wie z'n acties het beste lijken overeen te komen met die van een ziener en met die van een wolf.

Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 21 Parseesignature
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku vr maa 07, 2014 7:58 pm

Wel, ik ben door de thread aan het gaan, en hier zijn m'n observaties.

Volgens Deviljho bekeek hij in de eerste nacht Shiro's rol. Volgens Olly bekeek ze Ura's rol.

Eén van de dingen die me zijn blijven storen was deze post, op voorhand aangekondigd door Olly op een manier waarop ze wat ging vertellen. Wat ze uiteindelijk niet deed. Dit zou kunnen vermoeden dat ze een ziener is die zich snel nog bedacht om wat los te laten. Maar het zou ook kunnen betekenen dat ze alvast probeerde het idee te planten dat ze ziener is, om deze later mogelijk te claimen. Het lijkt misschien vergezocht, maar ze heeft de ervaring om dingen op lange termijn klaar te zetten in dit spel. En waarom zou ze Ura zo op de rooster leggen in 'r post als ze zijn rol reeds wist?

Olly stemde de eerste week in eerste instantie op UltimateAction. Deviljho deed dit ook.
    Dan kwam deze hele zooi. In retrospect is het goed te gokken wat er aan de hand was. Eeveesprit en Reym hadden waarschijnlijk toen juist te horen gekregen dat ze gekoppeld waren, en hij nam misschien aan dat Deviljho dit had gedaan als persoonlijk grapje. Devil wist natuurlijk van niets, en begon uiteindelijk te denken dat het in feite over Shiro ging en hij in de val was gelokt om informatie prijs te geven. Als je hun chat zo naleest, zou het heel goed mogelijk zijn.
    Daarna veranderde Devil eerst z'n stem naar Eeveesprit, maar toen er verder was gediscussieerd over de chat begon hij te twijfelen en ging terug naar UltimateAction. Die vertwijfeling lijkt me eerlijk gezegd niet fake. Volgens mij begon hij echt te denken dat hij Eevee's woorden verkeerd had geïnterpreteerd. Hij zwalpte nog één keer terug naar Eevee, tot deze het wijwater of zich heen kreeg.
    Daarna stemde Ura op mij, en Olly was snel om hierin mee te gaan. De meerderheid van de stemmen begon toen richting XavC te gaan, maar haar stem bleef overeind. Deviljho ging mee in de stem op XavC.

Volgens Deviljho bekeek hij in de tweede nacht UltimateAction's rol. Volgens Olly bekeek ze Deviljho's rol.
    Voor beide kan ik goede argumenten bedenken. Deviljho was op dit punt nog wel enigzins verdacht. Maar het was veel logischer om UltimateAction's rol te bekijken, want dit zou tegelijk zijn rol als priester en Eevee's onschuld bevestigen, ofwel hem ontmaskeren als ketter.

De tweede nacht gaat Shiro er aan, en (mea culpa) Eeveesprit en Reym. De keuze om Shiro aan te vallen lijkt me zowel voor Olly als Devil aannemelijk, dus ik kan hier niet meteen een conclusie uit trekken. Olly en Devil, wat is jullie mening hierover?

De tweede week uit Olly zich als ziener. Alleen doet ze dat met een size=0 tag. Waarom, eigenlijk? Waarom niet meteen er openlijk mee voor de dag komen? Devil doet in zijn antwoord hetzelfde, maar zegt wel meteen welke personen hij bekeken heeft en wat hij daarbij gezien heeft. Bij Olly lijkt het meer alsof ze dit achter de hand wilde houden, maar ook kunnen stil houden mocht de kans niet komen.
    Vervolgens wordt er duchtig heen en weer gepraat tussen Olly en Devil, tot ik met het idee kom om Lyari of Skip te lynchen omdat ze volgens eliminatie het meest waarschijnlijk wolf zijn. Lyari en Skip lijken liever achter Devil te gaan dan Olly, terwijl ze ons zand in de ogen strooien met elkaar verdacht te maken, ongetwijfeld om het derde lid van hun bende veilig te stellen. Mocht de focus op Devil een valstrik zijn om Olly in verdenking te stellen, dan zou ze volgens mij daar toch wel op hebben gereageerd?
    Olly gaat tot slot niet mee in de Skip/Lyari tactiek, blijft erop hameren dat ze Devil als wolf gezien heeft in wat een wanhoopspoging lijkt maar maakt haar stem niet concreet.

Dat in de derde nacht de burgemeester gedood werd, is logisch. Zo was er nog een kans om deze rol richting de resterende wolf te krijgen, of waarschijnlijker, iemand die te misleiden viel om op het laatste moment (zoals nu) de verkeerde keuze te maken. Olly probeert nog Ulti voor te dragen als burgemeester, omdat hij z'n rol publiek bewezen zou hebben. Wel sterk dat ik dat op dat punt blijkbaar nog niet gedaan had k;P

Lyari wordt eruit gestemd, en zoals verwacht was ze een wolf.

In de vierde nacht wordt UltimateAction gedood. En dit vind ik interessant. Waarom hem en niet ik?
    Dus ging ik maar eens even kijken naar Ulti's en mijn posts. Hij hechtte meer geloof aan Deviljho dan aan Olly. En ik vond in eerste instantie, tot deze post, Devil verdachter. Ik twijfelde nog voldoende om het aannemelijk te maken dat ik zou kunnen overhaald worden om op hem te stemmen. Als Olly wolf was, zou ze volgens mij liever mij er in houden dan Ulti, en bij Devil is het omgekeerd.

Zekerheid kan ik niet krijgen, maar alles tesamen genomen... Gaat mijn stem voor de galg naar Olly.

Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

Bericht van Olly vr maa 07, 2014 8:05 pm

Ik heb dit door externe zaken een beetje links laten liggen (lees psycholoog etc.), maar het is nu toch echt belangrijk dat burgemeester Neko dit potje juist afmaakt.
    Ik ben de ziener. De eerste nacht heb ik Urameshiya bekeken, hem zag ik als burger. Ik durfde met hem mee te gaan en ik geloofde later ook meteen zijn cupidoclaim. Mijn stem stond nog op Neko, omdat ik later die avond niet meer online was (wat achteraf geen slimme stem bleek te zijn) en Xav hing, een burger dood.
    De tweede nacht had ik meer geluk, eindelijk een wolf gezien, en wel Deviljho. Met het risico van een grafdelver en gewoon de zekerheid van zijn rol heb ik er een beetje op gehamerd hem op te hangen, waarna hij een counterziener claimde. Uiteindelijk liep het ophangen van Sophie goed af.
    Ik heb Lyari bekeken, ze bleek een wolf, dus of we haar of Devil eerst op zouden hangen maakte niets uit.
    Afgelopen nacht heb ik helaas Ulti gezien als burger, maar daar hebben we nu niets meer aan.

Ik blaas zo hoog van de toren en ik roep zo hard Devil omdat ik gehoord wil worden, gehoord moet worden. Dit is de laatste wolf en ik weet het nu dus al drie dagen.

Ik stem op Deviljho.

@Neko de ninja: We hebben met zijn alle Ulti's rol in het topic zien gebeuren, jouw rol blijft een nachtrol. Ik ben ervoor om het minst gevaarlijke te kiezen, net als dat ik Devil er meteen uitwilde, omdat ik zijn rol zeker wist.
    Remilia~
    Remilia~

Bericht van Remilia~ zo maa 09, 2014 7:12 pm

Olly is dood.

De winnaar:
    Spoiler:

Okeeee, dat was het dan voor ronde 19. Hoe vonden jullie het gaan? Zin in nog een ronde?
    Ik heb wel zin om nog een ronde te leiden, maar als iemand anders graag wilt, kan dat uiteraard ook.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr aug 19, 2022 7:23 am