Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
homemadecupcake
Sophie
Toumyon
MR.Kriesebo
Reym
Deviljho
Princess Sylvysprit
Gemu
Scarlet
Suuschuu
Olly
15 plaatsers

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Enquête

    Verder met Het Scharlaken Huis?

    [ 0 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Voteba100%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Voteba12 [0%] 
    [ 2 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Voteba1025%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Voteba12 [25%] 
    [ 6 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Voteba1075%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Voteba12 [75%] 
    [ 0 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Voteba100%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 8
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Olly wo okt 30, 2013 10:32 pm

    De roleplay op het topic is volledig optioneel, alhoewel het wel handig is hier te converseren. Op skype zit je hoogstwaarschijnlijk elke fase met wat lotgenoten opgescheept, en dan moet je minimaal een beslissing kunnen maken over welke route je kiest. Verder is het aan jou of je je hints deelt met anderen.
    Om de 2 á 3 dagen verwacht ik in ieder geval een stem of beslissing. Omdat dit nieuw is verwacht ik niet dat het zo intensief wordt als weerwolven, dus dat valt dan wel weer mee.
    avatar
    Busker
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 31

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Busker wo okt 30, 2013 11:23 pm

    Als ik er nog bij kan doe ik ook mee
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Olly do okt 31, 2013 10:14 am

    Video:
    enge geluidjes voor jullie...

    Het Scharlaken Huis heeft jullie bevestigingen ontvangen, alleen van sommigen missen er nog slechts delen. Voor 6 uur vanavond, voor de deuren zich openen verwacht ik dat jullie alles hebben voorbereid. Dit wordt de tijd van jullie leven.

    E.


    Deze brief verscheen vanmorgen vroeg mysterieus op de deurmat. Hoe weet die E. toch alles? En wat is dat vage beeld wat je steeds ziet? Een beetje rood? ... Wacht, het wordt scherper! Het is een foto, van een, van een...-

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Vovv

    De inschrijvingen zijn gesloten. Alle mensen die nog niet alles hebben ingeleverd worden geacht dit zo snel mogelijk te doen. PM's met rollen worden in de loop van de dag verstuurd en ik probeer heel hard om klokslag 6 uur de start met de eerste kaart te posten.


    Het begint.


    Video:

    Saoirse Ilandere Quisenberry was de eerste op het terrein. Om het grote, scharlaken huis heen lag een verdorde en verwaarloosde tuin, het voelde leeg. Rillingen gingen over haar rug. Hoorde ze nou...? Nee, dat kon niet waar zijn... Geslepen messen? Saoirse draaide zichzelf om en slaakte een kreet.
    Voor haar neus stond een meisje met grijs haar in twee vlechtjes, de strikjes waren groen, ondertussen bleef Saoirse hoge kreetjes uitslaken. "Oh my gawd, oh my gawd, oh my gawd! Er is hier nog iemand die Touhou Project kent! Wat een gaaf kostuum." piepte ze. Het grijsharige meisje keek boos. "Hallo, ik ben het echt." "Nee, dat kan niet, dat is gewoon een kostuum...wel mooi." "Nee, luister nou, ik ben het echt, echt!" "Nou, ik geloof je niet hoor..."
    Alles zag ernaar uit dat de geslepen messen Saoirse binnen 2.6 seconden zouden raken.

    "SAKUYAAAAAAAAAAAAAA!" klonken drie stemmen in koor. Het meisje met de messen was haar aandacht voor Saoirse verloren. Nue, Kogasa en Youmu waren gearriveerd en de vier meisjes vlogen elkaar in de armen. "Ugh, mensen..." mompelde Nue.
    Saoirse viel flauw.

    Vanuit de verte kwam er een jongen met een vreemd loopje aan. Hij had ook allemaal wonden over zijn lichaam. Toen hij dichterbij was bleek het allemaal maar een kostuum. "Yo, ik ben Deviljho" zei hij kalm. "Wat ben jij heerlijk kalm." zei Komodo. Wanneer hij gearriveerd was wist niemand, hij hikte wel een beetje. De wederzijdse kalmte gaf meteen een klik tussen de twee, ze waren echt niet bang hoor!

    Na een klein kwartier was het verrassend druk op het anders zo verlaten landgoed. Een bont uitgedoste wetenschapper en een sjiek geklede dame hadden zich bij het gezelschap gevoegd, evenals een jongen met een hoge hoed die verder niet zo opviel en een of andere warrige idioot met een bebloed mes.
    "Dat mag toch zeker wel nep zijn he?" zei de sjieke dame die Gertrude heette. "Maar natuurlijk," zei de wetenschapper, "ik, Faust, zie zo aan de textuur dat dit zeer zeker geen metaal is. Aan de afwerking te zien waarschijnlijk latex, dat ziet men want-"
    "WAT STAAT IEDEREEN HIER NOU, MAN DOWN MAN DOWN!" Een tweede meisje in een maid-kostuum sprong ineens uit het midden van de groep tevoorschijn. Ze rende naar Saoirse, die nog steeds op de grond lag. Dat dat niemand was opgevallen...

    Toen Saoirse weer was bijgekomen en iedereen zich goed en wel had voorgesteld was het vijf voor zes. Iedereen wachtte in stilte af. Plots zei Gertrude iets. "Eén, twee, drie....we zijn maar met dertien? Waar is man nummer veertien?" Geroezemoes steeg op, maar werd gauw weer afgekapt. Vanuit  de lucht vielen tientalle papiertjes naar beneden. Kaarten.

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 8cdo


    Het spel begint. Jullie hebben tot morgen om te kiezen welke ruimte je in gaat. Succes.


    Credits: Mansion stock: http://www.deviantart.com/art/Old-Mansion-198319322
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Olly za nov 02, 2013 6:49 pm

    Dit is is een servicevebericht.

    Wil Busker alsjeblieft zijn karakter doorgeven? Willen de andere mensen, die dit nog niet hebben gedaan hun route aan mij bekend maken. Overigens mogen hier ook gewoon posts in character komen te staan. Het spijt me dat niet alles even duidelijk is.
    Zodra is alles binnen heb komen jullie de desbetreffende ruimte in en vinden jullie misschien wel een mooie hint.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Sophie za nov 02, 2013 8:41 pm

    Sakuya stak haar handen in haar zij en leunde tegen een muur.
    Een paar gasten waren in een verhitte discussie met zichzelf over welke route ze moesten kiezen, en dit irriteerde haar mateloos.
    Tot haar grote spijt had ze aan Remilia beloofd dat ze in de mensenwereld geen tijd zou manipuleren, dus moest ze op deze besluiteloze zielen wachten.
    Na een paar minuten werd deze verspilling van tijd haar echter teveel en staptte ze naar voren.
    Ze kuchtte zacht, net hard genoeg om de aandacht te trekken van de gasten die ook al een keuze hadden gemaakt.

    "Aangezien we momenteel toch niets te doen hebben, is het misschien een idee om een voorstelronde te houden?"
    "Ik ben erg benieuwd waarom iedereen hier naar toe gekomen is."

    Ze keek de zaal rond in de hoop dat er iemand begon te spreken.
    Suuschuu
    Suuschuu
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik hou ontzettend veel van kokos!

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Suuschuu za nov 02, 2013 9:01 pm

    Saoirse kon het niet geloven, voor haar neus stonden gewoon 4 perfecte cosplayers van haar favoriete spel! Ze bijt op haar duim, had ze zelf nou maar zo'n mooi kostuum gemaakt.

    Afdwalend in haar gedachten naar haar favoriete touhou karakter, hoorde ze Sakuya de leiding op haar nemen en luisterde aandachtig. Ze kon het bijna niet geloven dat deze persoon zelfs het persoonlijkheid van Sakuya zelf had. Ze kon haar enthousiasme bijna niet inhouden of haar hand vloog al gelijk in de lucht, om aan te geven dat ze haarzelf eerst wou voorstellen. "Saoirse Ilandere Quisenberry is mijn naam. Misschien voor sommige lastig uit te spreken dus Sao is ook prima!", zei ze trots. "Ik heb een uitnodiging gekregen van ene 'E' en ik krijg er kippenvel van dat ik niet kon wachten om het huis te zien. Aahh, het angstige gevoel staat mij nog steeds bij! En zelfs zijn er vier geweldige mensen in kostuum van mijn favoriete spel", vertelde ze.

    Met grote ogen bleef ze naar Sakuya staren en had zelfs het lef om zo dichtbij te komen dat ze aan een van haar vlechten zat "Het lijkt.. bijna zelfs echt haar! Hoe heb je dat in vredesnaam gedaan?", vroeg ze terwijl ze met een glimlach naar Sakuya keek.
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van homemadecupcake za nov 02, 2013 11:04 pm

    "Njuuu sakuya! Ik ben hier niet gekomen om jullie mensen te leren kennen! Moet dit nou echt? Ik wil naar binnen!!!"
    Nue stond ongeduldig van de ene been op de andere te springen. Het komt niet vaak voor dat ze uitgenodigd wordt voor iets, laat staan een griezelige speurtocht. De laatste keer dat ze aan zo iets meedeed had 1 van haar UFO's perongeluk brand veroorzaakt.
    Brutaal sprong Nue in het midden van de groep en wijst naar het grote gebouw "wie het laatste binnen is is een watje!!" en kijkt uitdagend naar Sakuya. Ze grijpt kogasa's hand en begint naar de ingang te rennen.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Toumyon zo nov 03, 2013 12:18 am

    Spoiler:
    "Daar gaan we weer." Jammerde Youmu terwijl ze haar hoofd schud.
    Door het schudden van haar hoofd ging haar heksen hoed scheef staan.
    Youmu doet haar hoed even juist zetten en ziet dat Nue met een meegesleurde Kogasa het huis in wilt gaan.
    "Het is maar dat Lady Yuyuko me heeft bevolen dat ik hier naar toe zou gaan, om me even een tijdje vrij te gunnen van al het werk dat ik in Hakugyokuro moet doen."
    "Anders was ik nooit hier naar toe gegaan, want het ziet er niet echt bepaald verwelkomend uit."
    Dacht Youmu.
    Youmu haalt langzaam Roukanken uit de houder.
    "Als we nu naar binnen gaan, zal ik niet zonder Roukanken rondlopen tenzij ik weet dat de volgende ruimte, veilig is."
    Zegt Youmu tegen de groep mensen, terwijl ze langzaam het huis betreed.
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van MR.Kriesebo zo nov 03, 2013 1:15 am

    "Ik weet niet wat de bedoeling is, maar ik ga ook onze gastheer of gastvrouw maar eens ontmoeten!"
    Zei Kriesebo opgewekt terwijl hij ook aanstalten maakte om naar de voordeur te lopen.
    Dit was voor hem de eerste keer op een Halloweenfeest, en dan was die uitnodiging ook nog eens zo mooi geschreven... Het leek erop dat de organisator hier zeer veel tijd in had gestoken. Een rede te meer om hem of haar te willen leren kennen.
    Struikelend over de boomwortels volgde hij het voorbeeld van rest en liep richting het huis. Nou ja huis... Het leek meer op een klein kasteel!
    "De kaart in acht nemend, lijkt de meest logische ontvangstlocatie of de hal, of de eetzaal te zijn."
    Zei hij, en liep achter de Youmu-cosplayer aan. De hal binnen.

    Inventaris (Misschien handig voor toekomstige RP):
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Reym zo nov 03, 2013 10:58 am

    Gertrude zuchtte en zette haar hoed nog eens recht. "Waarom ben ik in vredesnaam uitgenodigd om zo'n oud huis te bezoeken! En dan krijg ik ook nog eens een kaart die eruitziet alsof hij op tweedehands wc-papier is gedrukt. Wat een armoede! Er zitten ook nog groene vlekken op. Bah." Kon die E. soms geen rekening houden met de wensen van alle gasten?

    Gertrude liep een stukje door de tuin achter de anderen aan. De tuin was zeer slecht onderhouden, er groeide vooral gras en onkruid. Dat kan iemand zijn gasten toch niet aandoen?

    Volgens de kaart was er op de begane grond een hal, een eetzaal en een badkamer. Waar zou Gertrude het eerst heengaan? Ehhhhh... Daar moest ze eerst even over nadenken. Wat een moeilijke beslissing. Een hal en een eetzaal zijn natuurlijk de meest gebruikelijke plaatsen om gasten te ontmoeten. De badkamer daarentegen niet. De badkamer zou waarschijnlijk niet schoongemaakt zijn, wat wil je in een horrorhuis. "Wat zou een geschikte plaats zijn om me te begeven?" dacht Gertrude. Ze liep achter de anderen aan het huis binnen. Brrr. Eng. Geen geschikte plaats voor een edele dame.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Scarlet zo nov 03, 2013 1:30 pm

    Nue: "Ze grijpt kogasa's hand en begint naar de ingang te rennen. " & Youmu :"Youmu doet haar hoed even juist zetten en ziet dat Nue met een meegesleurde Kogasa het huis in wilt gaan."
    "AAAH!!! NEE!! NIET DOEN NUE!! Ik wil niet naar binnen! Het is donker en eng!" schreeuwde Kogasa luidkeels.
    Maar tegen haar wil trok Nue haar mee naar binnen.
    "Kyaaaaaaaa!!!"  Ik ben bang voor monsters!" roept ze nog na, maar Nue trekt zich er niets van aan.

    Eenmaal binnen staat iedereen voor de keuzen van welke kamer zij willen bekijken.
    "Uguuu....ik wil niet meer verder. Dit is eng! Nue! Waarom heb je me naar binnen genomen?"

    Kogasa kijkt met tranen in haar ogen Nue diep aan, maar die staat (in tegen stelling tot kogasa) heel vastberaden erbij.
    Kogasa staart naar de keuzen.. Een eetzaal....en een Badkamer.
    " IEK! Nee kan het nog erger? Iedereen weet hoe erg badkamers in horrors zijn! Maar eetzalen zijn net zo eng..."
    Met tranen in haar ogen loopt ze twijfelend op de eetzaal af.
    "Plz bevat geen spinnen..plz bevat geen spinnen!" mompelt Kogasa tegen zichzelf.


    Laatst aangepast door Kely Scarlet op zo nov 03, 2013 1:34 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Quote ff duidelijk gemaakt)
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van homemadecupcake zo nov 03, 2013 1:49 pm

    Nue slaat Kogasa op haar schouder en zegt lachend "pfff watje! het is maar een spelletje. we worden heus niet vermoord hoor." Ze kijkt eens goed om zich heen en voelt een rilling over haar rug lopen. Het voelde kil aan hier binnen. Niet gewoon cirno koud, nee griezelig koud. Nue schudt haar hoofd en kijkt toe hoe Kogasa naar de eetzaal loopt. Ze kijkt rond en ziet dat iedereen nog twijfelt. Nue niet, ze weet al helemaal waar ze naar binnen wilt. Ze rent naar de deur van de badkamer en trapt die open. Zonder erbij na te denken of achterom te kijken of iemand haar volgt, doet ze een stap naar binnen.
    komodostache
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van komodostache zo nov 03, 2013 8:24 pm

    mmmm tijdt om te opserveeren.....

    Goed plan komodo

    "bedankt komodo"

    okay we hebben een groep schreewers een man in een lapjas.... En iemand die een beetje normaal kan doen, oké

    KOMODO laten we naar binnen gaan!

    sst komo laten we nog even buiten blijven....

    loopt naar de deur toe*

    yay naar binnen!

    WAT KIES JE ZIJN KANT!

    Ploft neer op de grond met zijn knieen op de grond en zijn armen over zijn hoofd*

    "DAAAAAAAA!"



    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Sophie zo nov 03, 2013 8:39 pm

    Suuschuu schreef:
    Met grote ogen bleef ze naar Sakuya staren en had zelfs het lef om zo dichtbij te komen dat ze aan een van haar vlechten zat "Het lijkt.. bijna zelfs echt haar! Hoe heb je dat in vredesnaam gedaan?", vroeg ze terwijl ze met een glimlach naar Sakuya keek.
    "W-wat....."

    Sakuya stamelde, ze was erg overvallen door deze abrupte schending van haar privacy.

    "Het is mijn echte haar..."

    Ze legde haar hand alvast op een mes, voor het geval dit gesprek de kant van PADS op ging.
    Dit mens geloofde opracht dat Touhou niet bestond, dat het fictie was. Dat heeft de ZUN-youkai maar mooi klaar gespeeld, dacht ze.
    Waarschijnlijk geloofde mensen haar toch niet als ze zou benadrukken dat Gensokyo echt was, dus ze deed de moeite niet.
    Ze forceerde een kleine glimlach naar het meisje, ze wist dat het nuttig zou zijn om deze mensen als vrienden te behouden.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Olly ma nov 04, 2013 10:07 pm

    Video:

    Sakuya zag iets vreemds. Voordat ze de kamer van haar keuze inging leek het haar verstandig te hal nog eens goed te inspecteren. Behalve de zijdeuren die open waren was er ook nog een grote trap, die leidde naar een soort bordes. Eigenlijk waren het twee trappen, die op ongeveer anderhalve meter hoogte samenkwam en als één verder gingen. In de hoek van de linkertrap zag ze een schim.
    Het zat haar niet lekker. Nu zag Nue het ook.



    Dit is Jack. Goed op hem passen he?
    Anders overkomt jullie hetzelfde lot.

    Liefs, E.


    Deze tekst stond op een briefje, dit briefje zat weer op het hoofd van een jongeman. De man mompelde, maar niemand kon hem verstaan. Zijn pak zag er  gehavend uit. Kogasa had gelukkig al gauw door dat er duct-tape op zijn mond zat. "Auw, verdomme wijf! Dat doet pijn!" Jack stond op en keek verward om zich heen en sprintte toen door de voordeur naar buiten. "De tuin, we moeten naar de tuin!" riep hij nog, maar iedereen had zijn eigen plan al getrokken.

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 3isv


    Service: Bij deze de nieuwe kaart. Een penalty voor Busker in de vorm van het verraden van zijn locatie. Jullie worden zometeen in de groepschat gegooid, en voor deze keer verdeel ik de loot niet random, maar gaan ze naar de mensen die zich netjes optijd hebben verplaatst, ze waren er immers eerst kan je zeggen.

    Gesponsorde inhoud


    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel - Pagina 2 Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:12 pm