Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
homemadecupcake
Sophie
Toumyon
MR.Kriesebo
Reym
Deviljho
Princess Sylvysprit
Gemu
Scarlet
Suuschuu
Olly
15 plaatsers

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Enquête

    Verder met Het Scharlaken Huis?

    [ 0 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Voteba100%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Voteba12 [0%] 
    [ 2 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Voteba1025%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Voteba12 [25%] 
    [ 6 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Voteba1075%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Voteba12 [75%] 
    [ 0 ]
    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Voteba100%Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 8
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Olly di okt 29, 2013 12:53 pm


    luisteren aangeraden voor de sfeer...


    Geachte genodigde,

    Met vreugde wordt u bij deze verwacht op de Nacht van de Doden in het Scharlaken Huis. De Nacht van de Doden zal plaatsvinden op de laatste dag van de Goddeloze Maan (31 oktober) en begint om klokslag zes uur in de avond. Het programma zal beslist uw hele avond vullen en u zult niets te kort komen, op welk gebied dan ook. Het beloofd een memorabele avond te worden.

    Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van u of ik u kan verwachten, 't liefst uiterlijk voor 31 oktober. Bijgevoegd bij deze uitnodiging zijn een routebeschrijving naar het Scharlaken huis en een plattergrond van het landgoed.

    Ik hoop u daar te zien,

    E.

    Dit forum had wel weer een role-playing spel nodig, dus ik besloot er een voor jullie te verzinnen. Zoals waarschijnlijk al duidelijk start Het Scharlaken Huis op 31 oktober, tot die tijd kun je je op dit topic opgeven. Nu willen jullie vast weten hoe dit spel werkt.

    E. de host van dit evenement heeft beslist geen normaal halloweenfeestje voor ogen. Er gaat van alles gebeuren in het Scharlaken Huis en lang niet alles is er pluis. De normale gasten moeten levend uit dit huis zien te ontsnappen en zien de achterhalen wie E is, de één (of eventueel meerdere, afhankelijk van het aantal spelers) handlangers van E. moeten dit op alle manieren zien te verhinderen.

    Het spel speelt zich af in fases die één week elk duren, deze worden begeleid door een stukje verhaal van mij om het interessant te houden. Elke fase bestaat uit drie subfases: verkenning, zoektocht en overleg.
    In de verkenningsfase kunnen alle spelers een ruimte kiezen om te verkennen. Deze ruimte wordt naar mij gePMd. Verkenners in dezelfde ruimte worden in een skypechat geplaatst. Bovendien krijgt iedereen van mij een verschillende, door een RNG verdeelde hint over E of een van de handlangers. Je mag ervoor kiezen die te delen of niet. Buiten de chat mag je op het algemene topic met iedereen praten over je bevindingen.  Bovendien mogen de handlangers één route (zie zoektocht fase) kiezen waar ze een dodelijke val opzetten.

    In de zoektocht fase zit je nogsteeds in de skypechat, dit is de laatste fase waar dit voor geldt. Je moet je voorstellen dat je hierin na het verkennen van de door jou gekozen ruimte samen met eventuele partners een route kiest naar de rest van de groep. Deze routes worden beschikbaar gemaakt op de kaart. Op deze routes kun je belangrijke informatie, die ik van tevoren aan de route heb toegevoegd, vinden of een val, die de handlangers in de verkenningsfase hebben opgezet. Ook hier mag je communiceren op het topic met iedereen.

    De overleg fase vindt plaats in een algemene ruimte, die dan zichtbaar wordt gemaakt op de kaart. In deze ruimte liggen altijd wel wapens, dus er zijn consequenties. Jullie, alle gasten mogen hier overleggen over het lot van elkaar en hebben de mogelijkheid één iemand te excecuteren. Jullie mogen ook eenmaal in het spel een stemming uitroepen voor de identiteit van E. Dit doe je door te zeggen dat je de extra stemming wilt. Als de meerderheid voor de extra stemming heeft gekozen wordt de overleg fase één dag verlengd en krijgt iedereen één stem voor de identiteit van E. Als de meeste stemmen voor de juiste persoon zijn is E. verslagen en kunnen de levenden onder jullie veilig ontsnappen, de normale gasten winnen het spel. Als dit niet het geval is sterft de persoon op wie de meeste stemmen waren. Het spel gaat dan gewoon door tot E. en de handlangers jullie hebben vermoord of jullie de uitgang weten te vinden.

    De verkenningsfase is op Zaterdag en zondag. Maandag zijn voor de zoektocht fase. Woensdag tot en met vrijdag voor het overleg.

    Voor middernacht, dat is 0:00 uur op de zaterdag, maandag en woensdag, moet uiterlijk je PM (via skype of hier) met de beslissing van jou en/of je groep binnen zijn. De volgende dag zijn er dan een stukje verhaal, gebeurtenissen en een nieuwe kaart beschikbaar.

    De verschillende rollen in dit spel met hun doel zijn dus:
    E. de meestercrimineel die dit heeft opgezet, hij/zij moet iedereen in het Scharlaken Huis zien te vermoorden, met uitzondering van de handlangers.
    De handlangers moeten E. hierbij helpen. Ze winnen/verliezen met E.
    De normale gasten moeten levend zien te ontsnappen door E. te ontmaskeren of de uitgang te vinden.

    Het spel gaat door totdat een van de partijen gewonnen heeft. Nu nog wat belangrijke regels:
    -Alle conversatie gaat via dit topic, tenzij ik je in een skypechat plaats. Dit geldt voor fase 1 en 2, en de chat voor de handlangers.
    -De handlangers weten niet wie E. is. E weet wel wie de handlangers zijn. E. kan ook niet dood door de valstrikken.
    -Het is verboden je rol te verklappen aan iemand.
    -Je mag liegen, zowel in de chat  als op het topic.
    -Dit is een rollenspel, dus neem je een rol aan met karaktertrekken, die je ook gaat spelen op het topic en in de chat.

    Voor de inschrijving moet je het volgende naar mij PM'en (dus niet hier posten) Je mag hier wel posten dat je mee wilt doen.
    Naam karakter:
    Kostuum:
    Twee goede eigenschappen:
    Twee slechte eigenschappen:
    Een groot geheim van je karakter:

    Om het makkelijk  te maken mag je je karakter natuurlijk wel naar jezelf modelleren, zolang je je maar houdt aan het karakter wat je hebt opgegeven.

    Ik hoop dat jullie hier een beetje zin in hebben en dat het een beetje duidelijk is!


    Deelnemers
    Suuschuu als Saoirse Ilandere Quisenberry
    Kely Scarlet als Kogasa
    Gemu als Marie
    Eeveespirit als Eeveespirit
    Deviljho als Deviljho
    Reym als Gertrude
    MR.Kriesebo als Kriesebo
    Toumyon als Youmu Konpaku
    Skip als Sakuya Izayoi
    Homemadecupcake als Nue Houjuu
    Komodostache als Komodo DOOD normale gast
    Omekeki als Kurumi Tokisaki
    Faolinn als Faust
    Busker als Jack

    Psssst, hoe origineler het karakter wat je speelt, hoe leuker dit is voor je portie in het verhaal~


    Laatst aangepast door Olly op zo dec 08, 2013 11:18 pm; in totaal 19 keer bewerkt
    Suuschuu
    Suuschuu
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik hou ontzettend veel van kokos!

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Suuschuu di okt 29, 2013 1:22 pm

    Omdat ik al heel lang niet meer echt op het forum ben geweest en dit er tof uit ziet, wil ik me graag aanmelden om mee te doen! :3
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Scarlet di okt 29, 2013 1:34 pm

    Ik doe ook wel mee~!
    Ik probeer mijn uiterste best te doen~!
    PM info nog voor vanavond
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Gemu di okt 29, 2013 1:35 pm

    SORE WA CHIGAU YO
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Princess Sylvysprit di okt 29, 2013 2:19 pm

    Zet mij maar in dat huis, ik heb er zin in! (Ik stuur je een PM)
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Deviljho di okt 29, 2013 2:28 pm

    Ik doe ook wel mee, klinkt wel interessant.
    Zal mijn karakter later wel PMen.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Reym di okt 29, 2013 8:01 pm

    Ik wil ook meedoen! Lijkt me heel spannend~ Ik stuur je een pm!
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van MR.Kriesebo di okt 29, 2013 9:58 pm

    Ik doe mee!
    Dit klinkt geweldig!

    Ik heb nog wel een vraag.
    E schreef:Bijgevoegd bij deze uitnodiging zijn een routebeschrijving naar het Scharlaken huis en een plattergrond van het landgoed.
    Errm, waar?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Olly di okt 29, 2013 10:36 pm

    De routebeschrijving is niet nodig. Het spel begint als jullie op locatie zijn. Maar omdat het kan:
    Het Scharlaken Huis
    Virgolaan 52
    0666 VD Pusta
    WALACHIJE

    Vanaf het centrum van Pusta in oostelijke richting de bebouwde kom verlaten, bij de tweede boerderij na de bebouwde kom naar links. Let op de onthoofdde vogelverschikker. Bij de Wilgen-rotonde een driekwart ronde maken. Dan door het magische woud, geen zorgen, er loopt maar één weg. Als het goed is kunt u dan het Scharlaken Huis zien liggen, te herkennen aan zijn Scharlaken kleur.


    De plattegrond heeft invloed op het spel, dus die krijgen jullie echt pas te zien als het begint.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Toumyon wo okt 30, 2013 12:32 am

    Oh dit lijkt me wel leuk...maar dit is echter wel een heel actief spel neem ik aan.
    Naja ik doe toch lekker mee en probeer mijn best te doen!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Sophie wo okt 30, 2013 10:28 am

    Oh, supertof dat je dit regelt!

    Volgens mij was er wel behoefte aan een nieuw RP topic inderdaad en dit ziet er leuk uit!
    Ik doe mee! (Ik zal je zo even PMen)
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van homemadecupcake wo okt 30, 2013 3:07 pm

    oooooh ik wil ook meedoen!!!!!!! ik stuur je meteen een PM!!!
    komodostache
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van komodostache wo okt 30, 2013 4:49 pm

    schrijf me maar in! yay
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Faolinn wo okt 30, 2013 10:17 pm

    Oh mijn hemel wat klinkt dit interessant. Olly, lieverd, je hebt jezelf overtroffen!

    Bij deze schrijf ik me in onder de naam Faust
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Urameshiya wo okt 30, 2013 10:28 pm

    Het klinkt geweldig leuk en ik zou graag mee willen doen, maar ik twijfel nog een klein beetje of dat wel een goed idee is (gezien ik het de laatste tijd (en de komende tijd) vrij druk heb). Hoeveel tijd moet ik verwachten dat er ongeveer in zou gaan zitten als je goed mee wilt doen, Olly?

    Gesponsorde inhoud


    Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel Empty Re: Het Scharlaken huis: Een moord-mysterie rollenspel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:17 am