Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
MR.Kriesebo
Lyari
Olly
Yuki Kuro
Sophie
RemiliaxScarlet
Mitch
Nekotaku
XavC
Urameshiya
Shiro
Toumyon
Remilia~
17 plaatsers

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Yuki Kuro za jun 29, 2013 12:17 pm

    Ik was inderdaad een eenvoudige burger, maar ja ^^'
    Ik weet niet of ik het eens ben met Xavc dat we de hele vakantie moeten wachten?
    Het voordeel daarvan wel is dat we dan geen problemen meer hebben met mensen die random midden in een potje op vakantie gaan en dus niks meer kunnen doen.

    Ik ben zelf best bereid om een potje weerwolven te runnen, maar het is wel een idee om te wachten totdat iedereen die mee wilt doen ook weet dat ze mee KUNNEN doen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya za jun 29, 2013 5:09 pm

    Lang leve Rakestriverus. Of zo.

    Skip schreef:Dus de inactiviteit van IEDEREEN heeft het eigenlijk een beetje verpest.
    Ik denk dat dit een goede samenvatting is. Zowel de inzet van de lepels als die van de vorken was onder de maat, en dan is er eigenlijk weinig meer aan, en maakt het eigenlijk ook niet meer uit wie er wint.

    Of een pauze tot na de zomervakantie echt nodig/zinvol is weet ik niet, want de mate van motivatie kan in korte tijd omslaan, heb ik het idee. Misschien zou het wel een idee zijn om voor een tijdje een ander/simpeler forumspel te spelen tot iedereen het weerwolven gaat missen. k=w=

    Hoe dan ook, bedankt voor het leiden van het spel, Remi. Het spijt me dat we er zo'n teleurstellende ronde van gemaakt hebben.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Pyonta-kun za jun 29, 2013 7:08 pm

    Ik ga ook maar even wat typen.

    Allereerst wil ik natuurlijk Remi bedanken voor haar moeite en geduld. Ik bespaar jullie het gedoe over inactiviteit, dat is nu al meerdere malen behandeld. Ik bied mijn excuus aan net als de rest en houd het daarbij.

    Wat ik ook nog even wil zeggen is dat ik dit nieuwe systeem echt heel goed vind. Niet omdat de vorken hebben gewonnen en het is niet alsof de eerste keer een goede ervaring was, maar ik zie zeker in dat dit goed kan werken. Ik laat maar meteen even los over hoe ik dit systeem heb ervaren voor de feedback:
    Eigenlijk had dit spel weinig sturing nodig wat betreft de kant van de vorken. We hadden heel veel mazzel. Waar ik nog wel op lette is of de donderdag stemmen gunstig voor ons waren. Als het nodig was konden we op de vrijdag nog stemmen bijsturen. Dit was eigenlijk niet nodig, behalve de eerste dag waar we onze eerste vork kwijtraakte omdat ik was vergeten mijn stem aan te passen. Wat ik nog hoop te zien is dat de gene die er het slechtste voor staat zichzelf gaat verdedigen en op het moment dat de stemmen gewijzigd worden de wolven actiever worden om de stemming waar nodig bij te sturen. Zorgt er ook voor dat we wolven niet alleen maar op de achtergrond kunnen blijven.

    Nou, ik wacht in ieder geval met weerwolven tot ik er echt weer zin in heb.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van XavC zo jun 30, 2013 12:37 am

    Ik vond het stemsysteem afschuwelijk, verwerpelijk en nog veel meer wat ik verder niet kan zeggen. Wat een bagger. Ben er bijna flink de dupe van geworden. Heb het simpelweg vrij druk IRL en twee keer 's avonds aan stemmen denken is voor mij bij geregelde vlagen vrijwel onmogelijk. Prima als het er in blijft, maar introduceer ook een 'joker' systeem waarbij er 2x een donderdagstem gemist mag worden hooguit of zo. Vrijdag is dan wel verplicht.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Faolinn zo jun 30, 2013 1:54 am

    Het volgende potje weerwolven zal door mij worden geleid. Ik ben nog enorm in dubio over hoe, wat en waar en het is laat en wijn en bier maken mij het denken lastig. Ura's voorstel voor een makkelijker forumspelletje staat me ook wel enorm aan eigenlijk. Ik ga hier morgen eens goed over nadenken wat ik kan verzinnen wat minder aandacht nodig heeft maar ongeveer net zo leuk is als weerwolven. Mijn oprechte excuses voor mijn weinig actieve gedrag, blijkbaar ben ook ik van mijn troon gevallen wat betreft felheid en activiteit. Nu is het echter bedtijd, er ligt hier al een heel lieve Olly vredig opgekruld in één van mijn dekens en het wordt hoog tijd dat ik me naast haar neervlij. Jullie horen nog van me!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku zo jun 30, 2013 12:58 pm

    XavC schreef:Ik vond het stemsysteem afschuwelijk, verwerpelijk en nog veel meer wat ik verder niet kan zeggen. Wat een bagger.
    Nou zeg, bedankt. Ik geloof trouwens dat je het nog niet helemaal hebt begrepen... Het is nooit mijn bedoeling geweest dat mensen twee keer in de week moesten stemmen. De deadline op donderdag zou enkel verplicht moeten zijn. Vrijdag mag men nog één maal van gedacht veranderen. Eenvoudiger kan ik het niet stellen.
    Het hele idee is dat last-minute stemmen zonder mogelijke verdediging van het slachtoffer moeilijker wordt. Dit was volgens mij één van de grootste zwaktes in het spel die aangepakt moesten worden. We hebben het dan ook meteen aangewend om inactiviteit te straffen door toe te laten dat je de eerste deadline mist, als je je dan onmiddellijk herpakt op vrijdag.
    Als je zelf iets beter kan verzinnen, of vindt dat het in feite geen probleem was om te beginnen (let wel dat je hiervoor nog maar één potje had meegedaan, bovendien als wolf waar last-minute stemmen in je voordeel was) dan kan je daar over discussiëren in deze thread. Ik stel trouwens voor dat we daar verder gaan, aangezien die bedoeld is voor discussies over het spel in het algemeen.

    Overigens is het ook zo dat als je het druk hebt op donderdag EN vrijdag, niemand je tegenhoudt om al op woensdag of eerder te stemmen.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van XavC zo jun 30, 2013 1:08 pm

    Nekotaku schreef:
    XavC schreef:Ik vond het stemsysteem afschuwelijk, verwerpelijk en nog veel meer wat ik verder niet kan zeggen. Wat een bagger.
    Nou zeg, bedankt. Ik geloof trouwens dat je het nog niet helemaal hebt begrepen... Het is nooit mijn bedoeling geweest dat mensen twee keer in de week moesten stemmen. De deadline op donderdag zou enkel verplicht moeten zijn. Vrijdag mag men nog één maal van gedacht veranderen. Eenvoudiger kan ik het niet stellen.
    Het hele idee is dat last-minute stemmen zonder mogelijke verdediging van het slachtoffer moeilijker wordt. Dit was volgens mij één van de grootste zwaktes in het spel die aangepakt moesten worden. We hebben het dan ook meteen aangewend om inactiviteit te straffen door toe te laten dat je de eerste deadline mist, als je je dan onmiddellijk herpakt op vrijdag.
    Als je zelf iets beter kan verzinnen, of vindt dat het in feite geen probleem was om te beginnen (let wel dat je hiervoor nog maar één potje had meegedaan, bovendien als wolf waar last-minute stemmen in je voordeel was) dan kan je daar over discussiëren in deze thread. Ik stel trouwens voor dat we daar verder gaan, aangezien die bedoeld is voor discussies over het spel in het algemeen.

    Overigens is het ook zo dat als je het druk hebt op donderdag EN vrijdag, niemand je tegenhoudt om al op woensdag of eerder te stemmen.
    Haha niet aangevallen voelen Neko, zo gemeen bedoel ik het niet ;)! De manier waarop het stemmen nu ging stuitte mij tegen de borst. Ik denk dat we daar allebei even de mist in gingen daar we allebei net een ander systeem bedoelen.
    Nu kon je er in één week uit liggen door do en vrij te missen. Dat idee vond ik echt om te huilen. Maar goed, meta topic is inderdaad beter :p.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku zo jun 30, 2013 1:35 pm

    Ik zou trouwens eigenlijk best nog wel willen weten hoe het spel achter de schermen verlopen is. Wie heeft de beschermengel beschermd? Wie is er gered door de heks? Wat had Skip al gezien voor ze lijk werd en wanneer werd ze dat?
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Remilia~ zo jun 30, 2013 7:26 pm

    Nekotaku schreef:Ik zou trouwens eigenlijk best nog wel willen weten hoe het spel achter de schermen verlopen is. Wie heeft de beschermengel beschermd? Wie is er gered door de heks? Wat had Skip al gezien voor ze lijk werd en wanneer werd ze dat?

    In de eerste nacht werd Nekotaku aangevallen. Dat heeft Faolinn, de beschermengel, voorkomen door Nekotaku te beschermen.
    In de tweede nacht bekeek Skip, de ziener, Urameshiya en kwam zijn identiteit als wolf te weten. In deze nacht was zij toevallig ook de target van de wolven maar werd opgegraven door Mitch, de grafdelver. Faolinn beschermde die nacht Olly.
    De heks heeft geen van haar drankjes gebruikt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku zo jun 30, 2013 9:49 pm

    Wow, eigenlijk wel een interessante achtergrond! Sterk dat Faolinn de eerste nacht zo accuraat had gekozen. Bedankt, Fao!
    En dat Skip dezelfde nacht dat ze een wolf zag (ook een goede keuze) stierf EN lijk werd is ook sterk. Dat betekende dus dat zowel zij als Mitch wisten dat Ura een wolf was. Dit wetende wil ik eigenlijk wel eens terug lezen om te zien hoe ze dit uitspeelden...

    Ik vind het altijd nogal jammer als de discussie over het verloop van het spel bijna onmiddellijk na het einde stil valt. Het is juist leuk om te horen wat er echt gebeurden en te zien hoe mensen die informatie gebruikten.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Pyonta-kun ma jul 01, 2013 10:48 am

    *mompel mompel* stomme Faolin, de kansen waren zo klein *mompel mompel*
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Faolinn ma jul 01, 2013 11:50 am

    hahahaha zo moeilijk was het eerlijk gezegd niet. De oorspronkelijke keus lag tussen Ura, Neko en Olga. Olga was in de afgelopen x aantal potjes zo vaak vroegtijdig neergemaaid dat het me wel erg onlogisch leek dat de wolven het op haar voorzien zouden hebben. Ura en Neko zijn in mijn ogen de meest analytisch onderlegde spelers en dus voor de wolven waarschijnlijk de grootste doorn in het oog. Ura is al een gevestigde orde, maar Neko heeft zich in korte tijd naar de top gewerkt, daardoor springt hij in het oog en is hij een makkelijk en vooral aannemelijk doelwit. Vandaar de keus om Neko te beschermen.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van XavC ma jul 01, 2013 12:31 pm

    En ik heb als priester met enorm veel gutfeel Urameshiya uitgekozen om te wateren. Ik vond Ura... tsja.. totaal onbetrouwbaar overkomen en veel te slinks.

    EDIT: Overigens: een makkelijker forumspelletje dat 'even leuk is als weerwolven' bestaat niet. Juist het ingewikkelde met de dynamiek hierin maakt het zo aantrekkelijk.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku ma jul 01, 2013 1:36 pm

    Die priesteractie was echt wel 100% de juiste persoon op het juiste moment. Petje af dat je dat voor elkaar gekregen hebt.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van XavC di jul 02, 2013 12:21 pm

    Nekotaku schreef:Die priesteractie was echt wel 100% de juiste persoon op het juiste moment. Petje af dat je dat voor elkaar gekregen hebt.
    Ik vond het wel zo hard balen dat het maar half zo kwam als ik wilde! Mooi dat Ura dood was, maar we verloren die nacht 2 mensen. Dat bracht alles terug bij af, jammer genoeg.

    Gesponsorde inhoud


    Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~) - Pagina 24 Empty Re: Vorken van Hakuro (Weerwolven ronde 18 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 5:26 pm