Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    [RP][Animocheck] Raad de celebrity.

    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    [RP][Animocheck] Raad de celebrity. Empty [RP][Animocheck] Raad de celebrity.

    Bericht van XavC zo maa 17, 2013 4:45 pm

    Hoi !

    Naar aanleiding van het real-life spel 'Wie ben ik?' heb ik met enkele grote modificaties een soortgelijk forum-proof RP spel opgezet.
    Het werkt heel simpel : Aan het begin van elke ronde zal de spelleider de deelnemers een celebrity PM'en. Deze rol nemen zij dan aan. In de PM vind je ook enkele karaktereigenschappen van de celebrities, met als bedoeling je in dit topic ook zoveel mogelijk te gedragen als een bepaalde celebrity bij het posten in dit topic en dus het beantwoorden van vragen.
    Elke ronde zal er een lijst staan met celebrities in de eerste post. Aan jullie is dan de taak de juiste celebrity aan de juiste persoon te koppelen.
    Iedereen mag elkaar vragen stellen. Deze vragen mogen alles omhelzen, maar er mag niet gevraagd worden : Ben jij die en die celeb ? Of ja, het mag wel, maar er behoeft NIET naar eerlijkheid geantwoord te worden.
    Het spel heeft 7 rondes. Twee dagen van de week = één ronde. Het spel vangt op de maandag aan, en eindigt de wmaandag 2 weken later. Dan is er een week zonder spel. De maandag daarop beginnen we weer.
    Iedereen heeft per ronde echter slechts drie vragen.
    Elke speler heeft ook drie hints op zak, en per dag mag er maximaal één hint per speler gegeven worden, om de rest te helpen.
    Aan het eind van een ronde worden de celebrities aan de forumleden gekoppeld. Dit gebeurt door een lijstje te maken in een post op het forum, met daarin wie je aan wie koppelt.
    LET WEL : Niet alle celebrities in het lijstje worden gespeeld. Er zullen dus altijd rollen over zijn.
    De speler die de meeste koppels goed had, wint het spel. Gelijke spelen kunnen voorkomen.

    Als men dit idee leuk vindt, stel ik voor om maandag de 25e te beginnen. Ik zal dan in de tussentijd alles klaar maken om daadwerkelijk te gaan spelen.
    Inschrijving kan vanaf vandaag, en sluit zaterdag 23 maart om 0:00.

    Ik hoop dat er enig animo voor is ! Suggesties voor aanpassingen in regels hoor ik graag. Het spel zoals het nu nog staat zal denk ik niet waterdicht zijn.

    Inschrijving :
    - RemiliaxScarlet


    Laatst aangepast door XavC op zo maa 17, 2013 9:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    [RP][Animocheck] Raad de celebrity. Empty Re: [RP][Animocheck] Raad de celebrity.

    Bericht van RemiliaxScarlet zo maa 17, 2013 8:45 pm

    Oh, ik wil meedoen! Klinkt tof!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    [RP][Animocheck] Raad de celebrity. Empty Re: [RP][Animocheck] Raad de celebrity.

    Bericht van Sophie zo maa 17, 2013 10:07 pm

    Interessant idee, maar als de speler wint wanneer je het meeste aantal goed hebt, waarom zou je dan hints geven? Dan maak je het voor de rest makkelijker en dus voor jezelf moeilijker.

    Overigens twijfel ik of ik mee doe, ik ken niet zoveel celebrities.
    Waarom geen Touhous? Tis een Touhou forum after all. :3
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    [RP][Animocheck] Raad de celebrity. Empty Re: [RP][Animocheck] Raad de celebrity.

    Bericht van XavC zo maa 17, 2013 10:39 pm

    Skip schreef:Interessant idee, maar als de speler wint wanneer je het meeste aantal goed hebt, waarom zou je dan hints geven? Dan maak je het voor de rest makkelijker en dus voor jezelf moeilijker.

    Overigens twijfel ik of ik mee doe, ik ken niet zoveel celebrities.
    Waarom geen Touhous? Tis een Touhou forum after all. :3
    Wil ik wel, maar dan moet iemand me helpen. Ik ben nog niet heel erg thuis in de wereld van Touhou. Ik ken de games, en heb ze allemaal gespeeld ( Ook de PC-98 varianten ), maar ken de personages niet heel goed want heb me daar verder niet in verdiept.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    [RP][Animocheck] Raad de celebrity. Empty Re: [RP][Animocheck] Raad de celebrity.

    Bericht van Sophie ma maa 18, 2013 12:37 am

    XavC schreef:
    Wil ik wel, maar dan moet iemand me helpen. Ik ben nog niet heel erg thuis in de wereld van Touhou. Ik ken de games, en heb ze allemaal gespeeld ( Ook de PC-98 varianten ), maar ken de personages niet heel goed want heb me daar verder niet in verdiept.
    Ik bedacht me dit pas na mijn post, oeps!

    Ik ben al supertrots op je dat je de moeite neemt om PC98 te kennen! :D  (Yay Chiyuri en Yumemi!)
    Hoewel ik denk dat de meeste mensen op het forum zelfs die niet kennen.

    Mocht je een Touhou theme willen doen dan kun je me vinden op skype.


    Laatst aangepast door Skip op di okt 01, 2013 11:37 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    [RP][Animocheck] Raad de celebrity. Empty Re: [RP][Animocheck] Raad de celebrity.

    Bericht van XavC ma maa 18, 2013 1:00 am

    Skip schreef:
    XavC schreef:
    Wil ik wel, maar dan moet iemand me helpen. Ik ben nog niet heel erg thuis in de wereld van Touhou. Ik ken de games, en heb ze allemaal gespeeld ( Ook de PC-98 varianten ), maar ken de personages niet heel goed want heb me daar verder niet in verdiept.

    Ik bedacht me dit pas na mijn post, oeps!

    Ik ben al supertrots op je dat je de moeite neemt om PC98 te kennen! :D (Yay Chiyuri en Yumemi!)
    Hoewel ik denk dat de meeste mensen op het forum zelfs die niet kennen.

    Mocht je een Touhou theme willen doen dan kun je me vinden op skype. (Toch? Mijne is iig skippyfail)
    * Skype weer downloaden en installeren en configureren doet *

    Gesponsorde inhoud


    [RP][Animocheck] Raad de celebrity. Empty Re: [RP][Animocheck] Raad de celebrity.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 8:13 am