Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

    Vraag over Mixxx

    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Vraag over Mixxx Empty Vraag over Mixxx

    Bericht van Bakuhatsu zo mei 15, 2016 3:20 pm

    Hi!

    Ik ben pas bezig met het programma Mixxx, om muziek te mixen, maar ik loop tegen een paar problemen aan.

    Allereerst kunnen sommige nummers niet afgespeeld worden. Als ik ze inlaadt en afspeel doen ze het een paar seconden en dan vallen ze stil, waarna het programma crasht, min of meer. Het zijn precies de nummers die ik gekocht heb en dus een m4a bestand zijn en een bit rate van 256 kbps hebben. M'n mp3's met een bit rate van 320 doen het wel normaal.

    Daarnaast heb ik een probleem met het opnemen van mixes. Normaalgesproken als je twee nummers aan elkaar mixt, moet je om goed te kunnen timen een deel van het komende nummer horen voordat je 'm aanzet. Op Mixxx zitten knoppen met een koptelefoonteken die je aan en uit kan zetten. Ik nam aan dat je daarmee ervoor kon zorgen dat je tijdens het mixen wel het komende nummer kon horen, maar niet in de opname. Maar dat lukt dus niet. Ik heb wat dingen met de muiekoutput geprobeerd maar tevergeefs. Ik werk altijd met koptelefoon en heb dus maar één geluidsuitgang.

    Heeft er iemand verstand van het programma die me kan helpen hiermee?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Vraag over Mixxx Empty Re: Vraag over Mixxx

    Bericht van Nekotaku ma mei 16, 2016 11:18 am

    Er is een thread over de mogelijkheid voor pre-listening hier: https://www.mixxx.org/forums/viewtopic.php?f=1&t=4355
    Ik denk dat het zonder twee geluidskaarten tricky wordt. Als je op een laptop werkt met speakers is het misschien mogelijk om de master output die wordt opgenomen op speaker te krijgen en de pre-listening op headphone, of omgekeerd. Check misschien ook software voor virtual cables die toelaten om virtuele interfaces te maken die je dan routeert naar specifieke apparaten (headphone/speaker).

    Voor het crashen van die m4a's zou ik eens hun support bekijken. Vast een bug in de decoder.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Vraag over Mixxx Empty Re: Vraag over Mixxx

    Bericht van Bakuhatsu ma mei 16, 2016 5:30 pm

    Ik geloof dat ik een plugin nodig heb voor de m4a-bestanden, dus dat is makkelijk. Voor de output zal ik dus een geluidskaart moeten kopen..
    Thanks!

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr maa 29, 2024 12:45 am