Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    Kanji Trainer!

    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Kanji Trainer! Empty Kanji Trainer!

    Bericht van Graan wo jun 17, 2015 10:14 pm

    Zoals ik hier en daar al bij mensen heb laten vallen, ben ik voor een schoolproject bezig met een Kanji tutorsysteem. Dit systeem is bedoeld om het leren van kanji wat plezieriger te maken voor mensen die Japans willen leren, aangezien niet iedereen vrolijk wordt van duizenden karakters in hun hoofd stampen.

    Samen met een aantal andere studenten probeer ik dit te tacklen door middel van een game-achtige methode, waar de moeilijkheidsgraad van de vragen zich automatisch aanpast aan de gebruiker. De gedachte hierachter is dat mensen meer plezier hebben als de vragen zowel niet te makkelijk (saai) als niet te moeilijk (frustrerend) zijn. Momenteel kan het echter nog niet automatisch de moeilijkheidsgraad aanpassen. Het systeem moet nog leren wat voor vragen als moeilijk worden ervaren, en daarom moet het eigenlijk zo vaak mogelijk gebruikt worden.

    Aangezien hier wel een aantal mensen zitten met enigzins ervaring met Japans, zou jullie bijdrage erg waardevol zijn voor dit project. Dus, mocht je zin hebben om te helpen of überhaupt je kennis op willen frissen, klik dan de link hieronder en gebruik de trainer zo lang als je wilt! Elk klein beetje is al een hulp :D

    http://www.tinyurl.com/UvAkanjitrainer

    De trainer zal voor een onbepaald aantal dagen online blijven. Mocht je opmerkingen hebben is dat natuurlijk welkom. On/kun readings of stroke orders komen bijvoorbeeld niet in de trainer voor, maar zouden uiteindelijk wel wenselijk zijn. Over ongeveer een week zal er een test komen met het getrainde systeem. Hierover laat ik tegen die tijd meer weten.
    TanukiTyfoon
    TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

    Kanji Trainer! Empty Re: Kanji Trainer!

    Bericht van TanukiTyfoon wo jun 17, 2015 11:53 pm

    Ben het even aan het uitproberen geweest en vind het best een cool systeem.
    Helpt me herinneren dat ik weer is kanji moet leren eigenlijk.
    Wat me momenteel wel stoort is in der daad dat de reading van de kanji er niet bij staan waar door ik niet geheel zeker ben of de uitspraak die ik er bij denk klopt, maar je zij al dat dat wenselijk was voor een latere versie.
    Jesse
    Jesse
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Goed meetrommelen op muziek

    Kanji Trainer! Empty Re: Kanji Trainer!

    Bericht van Jesse zo jun 21, 2015 1:18 pm

    Ikzelf wil deze zomer beginnen met het leren van Japans en aangezien het niet aangeraden is om met kanji te beginnen had ik als idee voor de trainer om misschien ook testen voor Hiragana en Katakana toe te voegen voor beginnelingen als ik ^^;, aangezien ik de manier waarop het spel mensen kanji leert lijkt me het dan ook leuk om het eens uit te proberen met Hiragana en Katakana. Het is maar een ideetje natuurlijk!
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Kanji Trainer! Empty Re: Kanji Trainer!

    Bericht van Graan za jun 27, 2015 7:08 pm

    Thanks! Er zijn in totaal zo'n 2500 vragen door mensen beantwoord, mede dankzij jullie :D

    Het zou inderdaad leuk zijn om de trainer wat uit te breiden met meer mogelijkheden. Wellicht gaat iemand hier nog op verder bouwen met een scriptie, dus die kan dat mooi meenemen.

    Er is nu nog een laatste test, waarin je twee systemen achter elkaar krijgt en aan moet geven welke er prettiger was:

    http://www.tinyurl.com/UvAkanjitrainer

    Deze keer zijn het twee sets van dertig vragen, en daarna is het al klaar. Mocht je niks anders te doen hebben of je vrijgevig voelen, probeer het uit :D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Kanji Trainer! Empty Re: Kanji Trainer!

    Bericht van Nekotaku za jun 27, 2015 9:27 pm

    Net een keertje gedaan. Ik zag zelf niet echt veel verschil tussen de twee systemen. Wat me wel opvalt nu ik dit probeerde is hoeveel makkelijker het is om kanji te kiezen op basis van een betekenis dan de betekenis er uit af te leiden, wat ik tot nu toe voornamelijk heb geoefend (met Wanikani en Anki).
    Interessant project, hou ons op de hoogte!
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Kanji Trainer! Empty Re: Kanji Trainer!

    Bericht van Bakuhatsu zo jun 28, 2015 1:17 pm

    Ik vind ze allebei prima. De keuzemogelijkheden zijn goed en het is beter dat je de betekenis erbij krijgt idd.

    Gesponsorde inhoud


    Kanji Trainer! Empty Re: Kanji Trainer!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 6:44 am