Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Higan
Ness Sova
Bakuhatsu
Snakke
Hakurei Ninja
Slaz
Tritium
Deviljho
Reym
Zigzagwolf
Maribel Hearn
Pazzy
16 plaatsers

    Het algemene prestatie-topic

    Higan
    Higan
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : overleven op thee

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Higan zo jun 28, 2015 9:56 am

    Dit was al langer een beetje mijn doel, alleen had ik bijna nooit echt tijd - nu ben ik er voor gaan zitten en jawel, Imperishable Night EX Clear is een feit. :sparkle: Ik had al een aantal keer geprobeerd en het ging bij 'Possessed by Phoenix' meestal mis. Deze keer heb ik 'm echter gecaptured, woo! Ik had uiteindelijk zelfs een leven over.

    Nu kan ik Mokou aan mijn lijst met verslagen ex-bosses toevoegen, alhoewel die 'lijst' voorheen alleen uit Suwako bestond. su;p
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Maribel Hearn zo jun 28, 2015 5:43 pm

    Goed zo! Leuk om te horen dat er nog andere mensen aan prestaties werken. :) Ga je de andere Extra's proberen? Of misschien een Normal of Hard mode 1cc? Ik ben benieuwd. :)

    Ik ben zelf bezig met UFO Lunatic, de laatste Windows Touhou-prestatie die ik nog moet (ik heb voor de rest alle 1cc's en Extra Clears). Ik hoop het een van de komende dagen te halen; het zal in elk geval begin juli lukken, aannemende dat ik er niet mee stop. XD
    Higan
    Higan
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : overleven op thee

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Higan ma jun 29, 2015 10:53 am

    Van de Windows-era games heb ik al een tijdje alle Normal 1CC's binnen, en verder alleen IN op Hard mode. Ik ben nu net bezig met een TD Hard 1cc (bijna!) en dan verder naar Mamizou denk ik. Langzaam maar zeker zal ik beter worden. k;P

    Wat een prestaties allemaal! ^_^ Succes met je UFO Lunatic~
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Snakke ma jun 29, 2015 2:22 pm

    Higan schreef:Van de Windows-era games heb ik al een tijdje alle Normal 1CC's binnen, en verder alleen IN op Hard mode. Ik ben nu net bezig met een TD Hard 1cc (bijna!)

    Huh. Dat is exact hetzelfde als waar ik nu mee bezig ben. Dat is een beetje eng. Veel geluk nog!
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Zigzagwolf vr jul 03, 2015 9:30 pm

    Ik ben bezig met LLS LNB runs, dit houd in dat ik lunatic mode zonder bombs probeer! Tot nu aan toe heb ik een aantal keer bijna de 1cc behaald.

    https://twitter.com/Zigzagwolf/status/617028396242083841

    https://twitter.com/Zigzagwolf/status/616964990797541377

    https://twitter.com/Zigzagwolf/status/616961759879012356
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Zigzagwolf ma jul 06, 2015 11:37 pm

    EDIT Het is me eindelijk gelukt om een LLS LNB te behalen!

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 2retnae

    Ik ben hier echt zo enorm blij mee, echt ik voel me hierdoor gewoon ontroerd xD

    Mijn volgende doel zal een ~ 100m MS LNB zijn!
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Maribel Hearn za aug 15, 2015 3:39 pm

    Het is dan misschien geen release date Extra Clear zoals ik gewild had, maar hij is binnen 24 uur! (ik had de game gisteren om 14:30 en m'n clear lukte vandaag om 11:31) En natuurlijk ook supersnel. :) Yep, nu al een LoLK Extra Clear binnen! En ik moet Legacy mode Easy en Normal nog spelen. XD (test run op Normal niet meegerekend) Video hieronder in de spoiler voor alle zekerheid.

    VIDEO:

    Het was niet de beste run die ik had kunnen hebben (ik had niet eens de 1up van Doremy gehad maar een bomb lol, en ik zoog bij bepaalde patterns) maar ik ben er toch blij mee, gezien de snelheid en het was ook wel een leuke stage. :)

    Ik heb ook een Pointdevice Easy NM gehaald, oftewel no deaths, zonder retries:
    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 720cc4c1411977fe29b89df64433385d1

    Nu ga ik gelijk Pointdevice Normal doen, en dan Legacy Normal 1cc'en. Legacy Easy ga ik als een completionist ook even doen. En dan kan ik naar Hard en Lunatic. XD
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Graan wo aug 19, 2015 5:47 pm

    Nice! Ik wist niet dat je het aantal retries kon bekijken. Schijnbaar had ik op mijn Normal PD run 674 retries nodig... damn.

    Hier een oude replay van mijn EoSD Lunatic 1CC, die ik somehow nog niet geüpload had.
    Spoiler:

    Leuk momentje op 22:32, waar ik blind ging dodgen. Ziet er heel impressive uit, maar is eigenlijk 100% luck.
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Maribel Hearn do aug 20, 2015 12:37 am

    Oh, dat is gaaf, Graan! Ik wist nooit dat je dat gedaan had. XD

    Maar goed, LOLK LUNATIC 1CC! :D :D



    Zie de description voor meer informatie.
    Ik had hiervoor Easy, Normal en Hard gehaald met 8/0 (Easy had ik No Miss), 6/0 en 4/0 over, allemaal op 16 augustus. In Pointdevice had ik op Normal 213 retries, Hard 281 retries en Lunatic 653 retries, alle drie eerste keren.

    Nu LoLK alweer compleet is, staat opnieuw alleen UFO Lunatic me nog in de weg! Zodra ik eenmaal mijn UFO Lunatic 1cc haal, heb ik heel Windows Touhou compleet, alle 1cc's en alle Extra Clears, waarmee ik mijn grote lange termijn-doel zal halen waar ik al sinds 2011 aan werk! :) Ik verheug me nu al op dat moment.
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Maribel Hearn ma aug 24, 2015 11:45 pm

    Ik ging Lunatic Stage 6 oefenen in UFO voor m'n toekomstige Lunatic 1cc, en plotseling...



    Legendary Flying Saucer - Byakuren's laatste spell - gecaptured! :D Een Lunatic final spell capture is altijd fantastisch om te halen, zeker als het uit het niets komt.

    Ik heb trouwens m'n aantallen deaths goed weten te verminderen met het oefenen van de stages, en ik ben ervan overtuigd dat ik het kan! Ik had nog m'n twijfels met 2, 2, 4 en 3 deaths op stages 3-6, maar dat is nu 1, 1, 2, 3 op z'n best; drie stages gehalveerd :3 Als dit zo doorgaat lukt me de UFO Lunatic 1cc morgen al! Het compleet hebben van Windows Touhou is nabij... alle 1cc's... alle Extra Clears... de gedachte is zo onvoorstelbaar vet! Ik kan echt niet wachten! :D :D
    THE HYPE IS REAL! IT'S HAPPENING!

    Sorry voor mogelijke overreactie, de geweldigheid van het uitspelen van Windows Touhou overspoelt me nogal... ik ben dan ook al ermee bezig sinds 2011 :P En nu is het bijna zover! :D
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Maribel Hearn ma sep 21, 2015 11:40 pm

    (Nog geen UFO, maar...) GROOT NIEUWS!

    Ik heb de volgende game al heel lang: Ketsui ~Kizuna Jigoku Tachi~ (CAVE), oftewel Ketsui. Ik zal met meerdere van jullie het al tenminste een keer over die game gehad hebben, en hoe moeilijk hij is; of ik heb het in elk geval genoemd. Maar goed, ik probeer deze game echt al heel erg lang. In het begin probeerde ik m'n aantallen continues te verminderen. Het ging van 8 naar 7, toen (veel) later 6 en 5... etc. (Er zaten lange periodes van maanden tussen de periodetjes dat ik de game speelde), en op een gegeven moment ging ik me op een 1cc richten. De game is echter zo ongelooflijk moeilijk dat het nog lang heeft geduurd ook nadat ik al dichtbij kwam. Ik kwam al voorbij de midboss van de laatste stage in april 2014. Dat is lang geleden! Ik heb de game trouwens al sinds eind 2012. Het is bovendien een van de leukste bullet hells volgens de community: het staat momenteel op no. 4 in de Top 25 Shmups of All Time op het shmupsforum. En ik snap waarom! Het speelt lekker, heeft een geweldig systeem en zeker ook goede OST. c:

    Als je dacht dat Touhou al heel moeilijk was... oh. OH. Dan ken je Ketsui niet! En het erge is: ik overdrijf niet eens. Deze game legt de lat zeer hoog: het vraagt zo veel van je, je moet er zó goed in zijn wil je überhaupt al een 1cc halen... en dan kun je zelfs nog de game gaan leren te perfecten (geen bombs, geen deaths) om een geheime NOG moeilijkere tweede ronde (second loop) te unlocken, met daarna de True Final Boss "Evaccania DOOM". Of ik dat ooit ga kunnen blijft maar de vraag... XD
    De game is heel moeilijk in het begin voor mensen die van Touhou komen en Touhou gewend zijn, omdat je ineens heel anders moet spelen. Ik was daar ook het slachtoffer van. Touhou-spelers gaan vaak onderaan het scherm campen, en dat is iets wat Ketsui zwaar afstraft: afstand maakt véél uit bij het killen van enemies, en als je steeds onderaan gaat staan spammen ze het scherm zo vol met bullets dat het ondodgebaar wordt. Alle vijanden spammen namelijk eeuwig door totdat ze dood zijn. Ze moeten zo snel mogelijk dood! De agressieve speelstijl is dus wat je ervoor moet leren.

    Maar goed, IK HEB DE GAME GE1CC'D! :D :D Ik ben echt zo ongelooflijk blij! Het is een enorme stap in mijn bullet hell-geschiedenis :) Ik heb meer gereageerd dan ooit op deze prestatie, ik heb nog nooit geschreeuwd maar heb het deze keer tweemaal uitgeschreeuwd. XD YEEEEEEEEEEEEEEEES! :DDDDD Ik heb dan ook wel alle reden daartoe. :P Ik heb het de vorige paar dagen de hele tijd geprobeerd, en had meerdere pogingen waar ik echt heel dichtbij kwam. Meer vind je hierover in m'n videobeschrijving.

    Aanschouw, mijn Ketsui 1cc! :) True bullet hell!



    EDIT:
    Er zitten nu ook annotations in de video, en stage en boss links in de beschrijving.
    En een tl;dr editie hier (:P): skip naar 18:30 voor een ongelooflijke lucky dodge. Hoe ik dat overleefde...
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Maribel Hearn zo nov 08, 2015 8:33 pm



    Heb Mushihime-sama's Maniac Mode ge1cc'd! :) Zie m'n post over Mushi in Entertainment en de videobeschrijving voor meer informatie. Daar heb ik al getextwalled. XD
    ( https://hakugyokuro.actieforum.com/t1613-mushihimesama-op-steam#76563 )

    Ik ga straks Original Mode 1cc'en (de difficulty onder Maniac, maar ik heb Maniac eerst gehaald lol), en ik zie wel wat ik daarna nog bereik :) Ik geniet in elk geval heel erg van Mushi ^_^ Het is gewoon te epic.

    EDIT: heb Original Mode inmiddels ook gehaald!

    Original Mode heeft een stuk minder bullets dan Maniac, maar de bullets gaan over het algemeen erg snel. Ik heb op Original meer moeite met de Stage 5 boss dan op Maniac, terwijl ik op Maniac Stage 4 juist weer een stuk lastiger vind dan op Original. De difficulties zijn om het even, de een is niet echt moeilijker dan de ander; ze zijn simpelweg anders. :P Ultra, echter.... :') Maniac heeft ook een ander scoringsysteem dan Original; het heeft hetzelfde scoringsysteem als Ultra.

    EDIT 2: en daar is Novice Ultra! Een veel simpelere versie van de zéér moeilijke difficulty genaamd Ultra.


    Laatst aangepast door Maribel Hearn op ma nov 09, 2015 7:17 pm; in totaal 4 keer bewerkt (Reden : Original 1cc)
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Maribel Hearn za nov 28, 2015 11:20 pm

    Ik ben een tijdje bezig geweest met andere dingen, maar ik ben inmiddels alweer aan het shmuppen.
    Eerder vandaag een Espgaluda 1cc gehaald! :)



    Het is een interessante shmup; vijanden geven je gems, en je kunt die uitgeven aan Kakusei (Awakening) mode om de bullets te verslomen en van kleur te veranderen, en tijdens dat krijg je punten voor het neerschieten van vijanden afhankelijk van hoeveel danmaku ze op het scherm hebben. Gek genoeg loont het dus om ze zo veel mogelijk te laten schieten voordat ze dood zijn! XD
    Als je gems op zijn, echter, verandert Kakusei in Overheat mode, en worden de bullets juist snel.

    De bomb in de game is een schild dat danmaku absorbeert en dan een laser vuurt, die langer duurt des te meer danmaku je absorbeert. Je hebt een energiebalk die de bomb limiteert, en die wordt herladen bij elke death. Weer eens wat anders dan altijd maar bomb items :P

    De 1cc was erg close, ik moest het eindpatroon perfecten om het nog te halen.
    [Heavy Breathing]

    En over dat patroon gesproken, bombs healen de baas daar en Kakusei heeft geen zin; je doet geen damage wanneer je dat gebruikt. Gemeen patroon is gemeen. Espgaluda wordt verder wel CAVEs makkelijkste shmup gevonden, lijkt het, en gezien ik met maar weinig oefening al heel ver kon komen ben ik het daar denk ik wel mee eens. Maar het blijft een leuke uitdaging!
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Zigzagwolf vr dec 04, 2015 11:34 pm

    Ik ben erg laat hiermee, maar dat is omdat ik een erg lange tijd niet echt online kon komen. Maar ik heb mijn LLS LNB nu eindelijk up; ik ga meteen aan de slag met meerdere goals (5 LNBs en 3 90FPS 1ccs) ook wil ik Crimzon Clover World Ignition in Arcade Original clearen dus dat zal mijn tijd allemaal wel in beslag nemen.

    Ik wil vooral mijn niveau zoveel als mogelijk omhoog helpen, gewoon bij lunatic 1ccs blijven is niet genoeg, dus scoring of erg lastige survival challenges zullen nu meer van m'n tijd in beslag nemen dan dat ze eerst deden.

    Ik zal waarschijnlijk wel veel oude runs uploaden nu.. Want toen ik nog speelde een tijdje geleden kon ik ook niet alles meer uploaden, maar nu zou dat allemaal moeten kunnen. Dat is wel fijn zo! Kan ik eindelijk die runs up krijgen en werken aan nieuwe runs. :')
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Maribel Hearn za dec 05, 2015 2:10 am

    Gefeliciteerd, Zigzag! :) En succes met je volgende prestaties!

    Maar goed, bijna iedereen zal het inmiddels al weten... HET IS GEBEURD! Ik heb Windows Touhou helemaal uitgespeeld!! :D :D Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 4260254955 Alle Easy, Normal, Extra, Hard en Lunatic modes ge1cc'd!
    Van Touhou 6 t/m 15, inclusief GFW, en daarnaast ook wat andere games compleet (LLS, MS, Seihou Shuusou Gyoku, Seihou Banshiryuu, Samidare, Mrs. Estacion en Espgaluda). Ik ben zo ongelooflijk blij! Jaren ben ik bezig geweest met Touhou, vanaf dat ik begon op
    29 september 2011, en de replay van UFO Lunatic is gemaakt op 4 december 2015, 23:59.
    Ik heb de prestatie van m'n leven gehaald! :DDD ^_____^


    En hier is de beslissende run!

    Ik ga absoluut een speciale video aanmaken om deze gigantische mijlpaal mee te vieren! En ik kan mijn timelapse en prestatietabel compleet maken! M'n prestatiewebsite http://tinyurl.com/maribelhearn is ook al geüpdatet met UFO Lunatic.

    Dit betekent trouwens niet het einde van bullet hell natuurlijk! :P Er is nog genoeg voor me om te doen ook nu ik alles van Windows Touhou al heb gedaan. No Miss of No Bomb runs, scoreruns, de oudere PC-98 games, meer prestaties halen in de CAVE games, en zelfs bullet hells uitproberen die ik nog niet gespeeld heb! Kortom, nog veel te doen. :) Maar ik heb nu wel echt even iets op m'n naam staan!

    M'n titel is nu ook aangepast aangezien ik er een mocht voor het winnen van de TvH Renaissance; het is een passende titel al zeg ik het zelf. :)

    En nog even over UFO Lunatic zelf... het markeert echt weer een nieuwe moeilijkste prestatie ooit. Moeilijker dan Ketsui of DoDonPachi Dai-Ou-Jou, of wat voor andere Touhou Lunatic mode dan ook! Die van UFO is echt de allermoeilijkste om te 1cc'en voor mij geweest (en ik ben niet de enige). Ik heb het echt superlang, een stuk langer dan andere Lunatic modes, moeten oefenen en proberen, en ik ben tot VIJF keer aan toe superdichtbij gekomen (waarvan drie keer ook daadwerkelijk bij de laatste spell). Het is een enorme muur geweest waar ik overheen heb moeten klimmen, ik heb veel patronen daadwerkelijk moeten leren dodgen in plaats van bomben om zo veel mogelijk levens te hebben, meer dan normaal. :P Nogmaals, ik ben te blij voor woorden dat het is gelukt! Het zo'n beetje doel van m'n leven is binnen!

    Gesponsorde inhoud


    Het algemene prestatie-topic - Pagina 6 Empty Re: Het algemene prestatie-topic

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 9:16 pm